Bydalsfjällen-Höglekardalen - Vilken fantastisk natur

Att åka till fjällen är en fantastisk förmån för alla oss som har den möjligheten. Det är svårt att jämföra med annan typ av ledighet MEN klart äratt det är mycket avkopplande.

Jag har haft förmånen från 1970. Då åkte jag för första gången till Björnrike Det va mitten av april o solen sken en hel vecka..... Det är faktiskt sant. Då trodde jag i mitt enfald att det är säker så här vackert i fjällvärlden
Jag får väl erkänna att så är det inte Solen skiner inte varje dag o det är inte hellre blå himmel varje dag, Men det är alltid lika underbar avkoppling.

Dom här 40 åren som nu gått sedan min första fjällvecka har jag hunnit med en massa olika fjällorter både vinter o sommar.

Men tänk att det finns alltid nya saker att upptäcka o nya orter att besöka.

Nu när vi fått förmånen att vara med husvagnen i Bydalsfjällen så upptäcker jag en ny del av Jämtland som jag alldrig varit till.

Det är otroligt vacker natur De små byarna Fjällhalsen, Bydalen, Hovde o Höglekardalen ligger mitt emellan två fjällkedjor vilket gör att man upplever en mycket maffig bild runt varje by. Fördelen är också att det är ca 2 km mellan varje så vill man inte åka skidor går det jättebra att gå mellan byarna.

Det är fin skidåkning både för slalom o längd. Jag är helt säker på att här kommer vi att trivas.

Har du inte varit i Bydalsfjällen så gör ett besök jag tror inte du blir besviken.

Gå gärna in o kolla på adr nedan  eller sök på Facebook där dom även finns med

www.bydalsfjallen.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0