Timrås Framtid - Järnvägen i eller utanför samhället

De senaste 3 veckorna har jag o några andra Timråbor försökt att aktivera oss i kommande Järnvägsdragning genom Timrå Kommun.

Det började med att jag o Ingrid va på ett möte i Bergeforsparken angående kommunens översiktsplan för 2011.

DÅ äntligen förstod jag va som planerades för kommunens infrastruktur.

Järnväg rakt igenom kommunens centrum  Massor av villaägare blir berörda ja tror det är 6-700 st. Kan man som medborgare i en liten landsortskommun stilla tigande se på detta----NEEEJ.

Äntligen förstod jag vad som vår kändis Kenneth W har talat om sedan 2004. 

Hem o startade en Facebook grupp  o vips så började det hända saker.

Hur får man innevånarna att tända till   förutom att läsa på nätet  Jo vi fixar blanketter som endast behöver undertecknas av resp person  delar ut dessa o via nätet uppmanar vi ALLA som INTE vill ha järnvägen genom centrum att agera.

Järnvägen kan gå i skogen  Tågen som man kan kliva på i Timrå är få o dom kan gå kvar på befintlig järnväg.

1000 innevånare  skickade in sitt missnöje   ..... Ett fantastiskt bra resultat på så kort tid.

Nu är det nästa steg respektive politskt parti skall säga sin mening  o sedan ska beslut tas

JAG tror på att vi människor är starka när vi verkligen vill nått   O järnvägen mitt i byn vill vi inte ha.

Vår Facebook grupp har jobbat som opolitsk  ALLA oavsett åsikt har fått vara med om dom velat
Men man kan väl inte låta bli att inse att när det gäller politiska beslut så visst har färgen betydelse 

Här i Timrå finns det ett "Bevingat uttalande"   Det här är för svårt för vanliga svensson  .........
Personligen tror jag inte på den typen av argumentation 

Alla människor kan tänka  - den enda skillnaden är att det tar olika lång tid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0