Februari - Ljuset är på G

Nu när det blir längre dagar så borde man hinna mycket mer. O det kanske man gör. Men det märkliga är att man får ingen mer tid. Det här är en ekvation som inte går ihop hur man än vrider på den.

Men tittar man i backspegeln så visst har man hunnit en del. Men i det filosofiska sättet så kan man inte låta bli att fundera på vad är det man eftersträvar.

Är det att fylla varje vaken minut med kreativitet  Eller är det att fylla den med tungt arbete Eller är det att göra det som för mig känns bäst oavsett om man är kreativ eller skottar snö.

Just nu är vi dvs Per o jag inne i en period när vi försöker att hitta bästa sättet för kroppen att bli mindre.....
Inget dramatiskt i det MEN när alla helger hade passerat så var det nått konstigt med vågen  jag tror att den fått en fuktskada  Varje dag så pekade den åt fel håll   ----- Vad gör vi med den här upptäckten.

Vi åker till Birsta City o köper en bok.   6 veckor o du blir si o så ,ja den hette inte det men vi kan kalla den för det.
Massor med god mat  MEN inga "pärer" o lämna allt socker kvar i burken.  

Det märkliga är att när vi testar boken så blir helt plötsligt vågen,fri från sina fuktskador. Undra hur länge den kommer att funka så.

Som ett komplement till bokens recept så går vi raska promenader i princip varje dag. Trot eller ej men nu har Per utvecklat sina långa ben så dom håller samma takt som mina korta. Ja dom till o med hinner före mig i vissa lägen.

I den där boken: 6 veckor o du blir si o så, så står det att man INTE bör dricka öl  det tycker jag är lite dumt Men man får ta ett glas torrt vin på fredag  Men märk väl BARA ett.

Nu ska vi åka till fjällen på onsdag o då har vi lovat att vara otrogen mot boken  Vi kommer att dricka öl när vi gjort vår dagsutflykt på längden eller tvären.

Slutsatsen av detta svammel är att NOG har vi det ganska bra Är det brist på kreativitet när man kan göra sådana utsvävningar bara för att vågen fått en fuktskada.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0