Konsultverksamheten BLOMMAR

Vad gör vi med vår tid den går men vad får vi ut av den.
Om jag svara på den frågan så vill jag säga MASSOR  Som jag sagt vid en massa tillfällen tidigare det är bara att komma till skott  Det finns massor av saker du kan fylla tiden med o ibland behöver man bara sitta rakt upp o ner o inte göra nått.
Idag har jag som vanligt haft mitt pass från 7.45 till 12.00  Med rask promenad till Gymet sedan Qigong o därefter Pace o sedan snabba steg hem. Man är ganska nöjd när man kommer i backen uppp mot Örnen. Då gäller det att bita ihop o fortsätta att hålla takten för att sedan ställa sig i duschen o bara njuta av vattnet som strilar o svettpärlorna drar ner i avloppet.
Som vi nu gjort de senaste 6 veckorna så följer Per med mig på den raska promenaden till Gymmet men där vänder han å går hem till sitt.   Vad är det då som han pysslar med under tiden att jag lyfter skrot  Den frågan behöver man inte ställa den är given. Han har sina datorer o där finns det massor med arbete om man bara vill.
Eftersom Per är anlitad en hel del av bekantskapskretsen så  alltid är det någon som behöver en hjälpande hand.
Kul för honom för detta älskar han verkligen.
Här är det Antes dator som fått fnatt, Det verkar vara ett större problem än väntat - Per som är en mycket systematisk man har nu kört alla tänkbara varianter sedan i går kväll MEN det vill sig inte riktigt bra Datorn envisas att göra en massa märkliga turer. Hoppas för Antes skull  att han hittar en lösning.
När jag kommit i mina kläder efter duschen o fått en snabb lunch i magen så visste jag att vi skulle få fikagäster på eftermiddagen. Dåligt med fikabröd, bra med snabba lösningar. Ett paket pulverkaka i skåpet kom till användning o vips så var 15 fina muffins klara för intag.
Det ringer på dörren o gästerna är på ingång. Det är ett par av Pers "data kunder"  Kalle o Biggan. Dom vill komma o tacka för Pers insats på deras nyinköpta dator.  Trevligt o vackert besök blev det.
Två vackra orkideer - En till Per som tack för hjälpen o EN till mig för att jag lånade ut konsulten. Tänk va bra det är med enkla lösningar som sedan blommar ut i vacker färgprakt.
Det blev inte så bra bilder  MEN i verkligheten är dom jättefina  Lite ovanliga dessutom  Nu får vi se hur länge jag lyckas hålla dem i liv-- Blommor är inte min starkaste sida.
På med kaffepannan o nu ska vi provsmaka de nygjorda muffinsen (svårt att veta vad det heter i flertal) Ja  dom blev riktigt goda  Nu vet jag de  ett snabbt bra alternativ när klockan ringer vid dörren.  20-30 min så var det klart.
Kaffet kokade jag i vår relativt nya bryggare,  Den här gången testade jag Gevalia Arom 1853  Det är gott tycker vi. När vi köpte bryggaren fick vi en nytändning på det här med kaffesorter och har nu försökt hitta vilka sorter som passar oss. Det sägs att man ska köpa bönor o mala o då ska det blir så jättegott kaffe Vi har testat men inte varit övertygade. Så nu testar vi olika malda sorter o klart är att det finns en hel del att välja på.  Tveklöst är det så att det skadar inte att testa nya grepp  Men den testen gäller i princip i allt i livet  - Har man inte provat så vet man inte hur bra andra saker är........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0