En weekend i Fjällhalsen

Nu har vi verkligen vår känning. Vilken underbara helg det har varit o vi har fått se SOLEN o den gav dessutom värme.
I fredags åkte Per o jag till Bydalsfjällen för att hälsa på Ingrid o Göran i deras fjällstuga.
O va fint dom har det, stugan är jättemysig o väldigt smakfullt inredd. Den ligger vackert relativt långt upp på en mindre fjällkant  med en sagolikt vacker utsikt.
I går testade vi backarna o det är verkligen fin skidåkning i omgivningarna. Jag tycker om när man kan åka lite på "tur" fast man har slalomskidor på fötterna.
Här har vi tagit en första minipaus För oss är det premiär för året  på slalomskidorna. Jag känner av mitt knä men det går att åka även om jag inte har speciellt mycket kraft när jag ska göra svängar.

Visst ser det att vara väldigt avslappnande.  Vädret va helt sagolikt fint men det blev snabbt löst i söder backarna.


Skidturen är över o v har satt oss på en liten ljugarbänk vid stugan för att smälta alla vackra intryck.
Det finns en husvagnscamping vid Hovde som vi ska kolla om det finns plats för nästa säsong. Finns det plats så fortsätter vi ytterliggare nått år med husvagns livet vintertid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0