En dag i fjällen - Björnrike

Det sägs att det är sportlov------- jasså --- ja då får man väl göra nått av det.  Som ledig så kan man säga att man har sportlov varje vecka året runt.
Men givetvis ska man ta vara på alla möjligheter till att hitta på nått.
Efter träningen i går så packade vi väskan o drog till husvagnen.
Det är otroligt med naturen  nu har det varit fint ca 1 vecka o vips så är alla vägar snöfria o börjar att torka upp. även när man kommer upp mot fjällvärlden.
Eftersom i kom iväg på eftermiddagen så beslöt vi att äta middag innan vi kom upp till husvagnen. VI har i flera år sagt att i ska besöka Hildings krog i Vemdalsskalet o nu blev det.
Jättegod mat o ganska mycket folk på restaurangen trots att kl bara var halv 6.
När vi väl kom upp till vagnen så var vi så trötta så vi låg i sängen redan kl 21  o trot eller ej vi sov till kl 7 i morse.
Idag har vi bara slappat  bortsett från en kort promenad.
Jag läste på Annicas blogg om hennes beslut att göra nått åt vikten, hon är så jäkla rolig när hon helt lämnar ut sig o sin vikt till allas åskådning.   Jag tänkte då på hur lätt eller svårt det är att påverka din vardag, visst kan man flytta berg med en bra målsättning men vissa saker är svårare än andra o oftast är det det som ingår i din vardag.
Jag är fn ganska duktig på att motionera men tro inte att det syns på vågen. VIsserligen har jag inte så mycket att ta bort men lite borde det synas  Det som hänt är att mitt midjemått har minskat nån centimeter.  Men givetvis känner jag att jag får mer ork.
Men allt är inte bara rosor med att motionera  jag o Per har kört Martin Lidbergs program där man ska gå i rask takt ca 45-60 min nästan varje dag Dessutom ska man under gången köra power walk vilket är samma som att gå med stavar fast stavarna står hemma.  Vad händer då  jo jag får så jäkla ont i mina axlar så just nu så kör jag en hästkur med hästliniment på axlarna o power walken måste få vara för min del. Men gå fort är jag bra på så jag får fortsätta med det.
Den här veckan så har vår Filmklubb sett filmen It´s  complicated   Otoligt rolig fil  har du inte sett den så gör det.
Tänk va bra man har det  Det finns massor av roliga saker att göra Det är bara kreativiteten som styr vad det blir.
Hittills har det varit ganska grått MEN nu tittar SOLEN fram Det blir nog en fin avslutning på veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0