Är det våren vi känner i luften

Hemma på Örnen igen, efter 5 dar i Björnrike.
Det är fantastiskt skönt att åka till fjällen,  har du aldrig varit i fjällen så ta o gör ett test.
Vi som nu varit på denna campingplats i 14 säsonger känner oss verkligen hemma när vi kommer dit. Det blev ingen tur med slalomskidorna utan vi nyttjade längdskidor. O VAD JAG NJUTER  det är helt underbart, jag kan inte riktigt ta på varför jag älskar denna sport så mycket  men skönt är det.  3 turer a 7,5 km känner jag mig nöjd med Tråkigt bara att inte Per delar min kärlek till detta fortskaffningsmedel.
När jag är i spåret så fantiserar jag om att nån gång åka Vasaloppet. det är ingen ny fantasi utan det har jag gjort i massor av år MEN aldrig kommit till skott o snart kan man väl säga att loppet är kört, utan att vara altför negativ.
Nu blir det inte så många resor till till Campingen i BJörnrike  den ska läggas ned o istället bygger man en stolslift.
VI får se om vi hittar nått alternativ till detta men just nu vet vi inte.
I går åkte Marcus  o Lina på en 3 veckors tripp till Asien, dom har biljett till Bangkok men reser direkt vidare till Kuala  Lumpur  där dom stannar i 2 dar sedan vidare till Borneo o blir där 6 dar för att sedan åka till Bali i 9 dar o slutet på resan blir i Bangkok 3 dar. Det är Linas första långresa  hoppas hon tycker att det är bra.
Tänk va underbart att vara ung o ha hela världen framför sig.  Dagens ungdomar är helt underbart kreativa  dom gör verkligen slag i saken. Där kan man se vilken skillnad det är på generationerna. När vår åldersgrupp va nystartade så var det lakan, gardiner o en massa städning som va det mest väsentliga på agendan. Visst får man hålla med om att prioriteringarna idag är helt rätt.
Men det är även en stressig tid att vara föräldrar till den aktiva generationen. Det händer massor i samhället som vi helst skulle vara utan. I går blev vi en aning stressade när man hörde på radion o såg på nätet att nån galning hotade att skjuta vilt på KTH, där har Per sina grabbar o det känns verkligen inte som det va nått att leka med.
Men tack vare dagens teknik så kunde man snabbt gripa  den dåren  o inte i Stockholm utan i Göteborg. En 33 åring som går på Chalmers  o som nu försvarar sig med att detta va ett skämt. Hur kan man komma på en så sjuk variant av skämt om det nu va det.
Så nu har vi lagt den händelsen till handlingarna o hoppas verkligen att den här mannen får sitt straff.
Jag går i väntans tider  nu är det bara lite väl 4 veckor kvar tills att lilla Ebba kommer.  Det börjar verkligen att bli spännande.  Hur kommer hon att se ut, har hon hår, det kunde man inte se när jag såg henne på Ultraljudet men det kanske har växt till sig nu. Hur stor är hon vem är hon lik  o oavsett alla dessa funderingar när hon väl kommer så är hon givetvis det största under som hänt för alla som står nära.
Det är alltid lika fantastiskt när det kommer nya människor till världen Varje liten varelse är ett stort under.  O tänkt va underbart för mig som mormor -   Den här gången är jag helt ledig o kan låna när jag vill -
Det kanske är dax att fundera på vad vi ska ha till middag.

Kommentarer
Postat av: Syster yster

Visst börjar de bli riktigt spännande nu, bara 4 veckor kvar till "lillgumman" ska komma :) Även om jag är lite avundsjuk på Macke och hans semester resa så väntar ju jag på något större.

Kram

2010-03-16 @ 19:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0