Almedalen i Visby, en otroligt trevlig vecka

Har du inte testat så rekommenderar jag det verkligen. Boka redan nu in dig på nästa års Almedalsvecka  Det är värt varenda krona.

Vad är det som är så kul-  ja  det är svårt att riktigt säga vad men allt känns så otvunget Givetvis är man beroende av att solen skiner Vi  människor har ju en benägenhet att bli mycket trevligare då.

För dig som inte testat Almedalen Ja vad är det som händer där? 

Politik - Massor av olika föreläsningar- Massor av människor -- Massor av uteserveringar-  o det är väl lika bra att även erkänna att visst är det mycket vin  MEN man ser inte några störande människor,  ialla fall inte medans vi är ute o vandrar.

Hur var nu de olika talen av våra politiska företrädare?

Min bedömning är att alla var ovanligt bra o då menar jag verkligen bra.  Nu är det ju så att man måste helt klart lära sig att skilja på vad som är en bra talare o vad dom pratar om.  Eftersom jag är mycket intresserad av hur personer framför ett tal så har jag lätt för att skilja bort vad dom säger utan lyssnar mer på HUR dom framför sitt budskap.

Ett är helt klart våra kvinnliga företrädare är INTE sämre än våra manliga Jag tycker det är ett viktigt inlägg i debatten om vilka som är bra o inte.

Roligast att lyssna på är tvekllöst Göran Hägglund  Han har verkligen en förmåga att i sitt lite lågmälda sätt få fram verkliga poänger Det är ingen tvekan om att det behövs lite mer humor i vår svenska politik.

Klart är att det blir en spännande höst.....

Jag håller tummarna för de orange laget även om det inte gick bra för de orangea laget i fotboll.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0