Man känner vittringen av våren

Söndag en fantastiskt vacker dag. Solen skiner mot den kritvita snön o det är bara 2 gr kallt. Vem kan motstå att gå ut i denna vackra natur, när den är som bäst.
VI har väl alla en förmåga att bli på ett strålande humör när solen visar sig. Men tveklöst är det som bäst en dag som denna. Nu har det varit snöväder o mycket kallt i flera veckor o vips så är det en helt annan bild idag.
VI har gjort en långpromenad på 2 timmar o dessutom har vi inte gått sakta. Det känns kanonbra. Har upplevt att jag rört mig alldeles för lite  de senaste veckorna.  Men nu har Per o jag enats om att vi ska köra ett 8 veckors program helt enligt Martin Lidberg metoden. Powewalk, vilket innebär att du går i rask takt med aktiverade armar som om du hade stavar i händerna. 1:a veckan som börjar i morgon ska vi gå 3 dar a 40 min och sedan trappas det upp.
Jag är lite fundersam på om Per har förstått vad det innebär men nu är det ett löfte o som bekant så bryter man inte gjorda överenskommelser.
Nu har jag landat efter den omtumlande veckan. Givetvis har jag tittat på små tjejkläder o även gjort några fynd.
Det är underbart hur mycket det finns att vara glad över, både människor o natur. Det är så lätt att man bara ser hur problemen radar upp sig. O det är inte bra för nån människa. Jag tycker att jag har hittat ett mycket bra sätt att möta problembilder. NU skriver jag på en massa olika bloggar, o inlägg i både Aftonbladet o ST. Dessutom har jag återupptagit en blogg som jag startade på Aftonbladet för 2 år sedan, men det blev aldrig nån riktig fart på den. Fyrtiotalisten - Kreativa Tankar heter den. Den tänker jag använda mer som inlägg i olika samhällsdebatter.
Det här med att skriva ner sina åsikter är helt perfekt för mig som är en mycket hetsig människa, jag skriver ner precis det jag känner. Den här veckan har det varit många inlägg om dessa fantastiska Landstingspolitiker.  Men det finns även vanliga svensson som har mycket märkliga åsikter.   Det är ialla fall kul att få ner åsikterna på pränt, o dessutom blir man bemött o det älskar jag.
Igår va Per o jag o strosade på stan o gick o fikade på Charm. Va kul det är att det blivit så poppis med Kondis.
Det är ett mysigt sätt att "träffa" människor - fast man inte känner varandra.
I morgon en ny vecka med nya möjligheter. Det känns skönt att ha 3 dar inbokade för motion. Troligen åker vi till stugan nån dag, det behövs nog lite snöskottning.
Nu ringde telefonen o jag bjöd in middagsgäster så här på söndag. Hade planerat att göra Lasange o det räcker bra till 4 pers.
Det här bilden säger mer än ord GIVETVIS är TIK på väg upp ur
snömodden om en vecka så ser dom över kanten........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0