En fantastisk dag i Stockholm

Snön vräker ner över landet det är vitt vitt vitt så långt ögat ser. Till detta så visar termometern oftast många minusgrader man kan lugnt säga att det är en riktig vargavinter, inte bara hos oss i Norrland utan i hela landet.
Vad hittar man på för att få tiden att gå. Man kan motionera, sitta vid datorn, ta en kopp kaffe när lusten faller på och givetvis kan man laga lite mat då o då.
Det här är det vanliga som vi lediga människor nyttjar dagarna till. Men visst finns det massor av annat man kan göra. Förra veckan va Per o jag i Stockholm som om inte det skulle räcka så tog jag o bokade en tur o retur biljett även denna vecka men nu fick jag åka själv.
I måndags kväll, efter det att vi hade haft Vernissage på Telias konstklubb  så tog jag tåget till Stockholm. Trots vädret så kom jag fram med endast 20 minuters försening.  Tog tunnelbanan till Fridhemsplan o där där stod Marcus
och väntade på mamma.
Tisdag morgon tog jag det lugnt tillsammans med Lina, Marcus tjej, hon hade ledig dag.
Fram på förmiddagen börjar det dra ihop sig till en verklig stor upplevelse i utvecklingens tecken.
Jag tog tunnelbanan till Karlavägen o målet va en privat vårdcentral som heter MamaMia. Där väntade Jenny på mig.
Nu börjar det fantastiska: jag fick för första gången vara med o via ultraljud titta på en liten baby. O inte vilken baby som helst utan mitt andra barnbarn. Detta va en verklig "rysare" om man nu kan använda det ordet.
Tekniken springer ifrån oss, här kunde man se hela det lilla underverket på "PC skärm".
Fantastiskt jag kunde inte ta blicken från skärmen, det gick nästan inte att andas jag blev alldeles torr i mun o tror eller ej jag kunde inte prata.......
Där ligger det lilla underverket och tittar med ena ögat öppen o med den lilla handen framför munnen.
Sakta men säkert följde vi kroppen från huvudet o neråt. Vi tittade på det lilla hjärtat, njurarna o magen....... och
sedan var vi där nere där man kanske får veta om det är pojke eller flicka ??????
O så otroligt spännande  kommer vi att se....... JAAAAA det gjorde vi
Visst är det en liten Ebba som idag väger 1450 gr o kommer i mitten av april.
Som en liten extra poäng så gick sköterskan upp till huvudet igen o konstaterade att den lilla tjejen hade en mycket fin amorbåge på sin överläpp   VISST är det FANTASTISKT hur ett nytt litet liv  växer fram.
Jenny o hennes kollega Charlotte åkte tillbaka till jobbet för att vara med på ett företagsmöte ...... undra hur mycket dom hängde med o vart dom hade sina tankar.
Jag gick ut på stan o  besökte ALLA tänkbara affärer o tittade på ALLT rosa som fanns  men kunde inte bestämma mig för att handla nått.
På vägen hem till Marcus på kvällen så blev det affär hos Små Grodorna på St. Eriksgatan OOO vilken underbar affär där fanns hur mycket som helst att handla ..... Givetvis kommer jag att besöka den nästa gång jag är i Stockholm.
Jag har idag skrivit med ett leende på läpparna hela tiden  --- Rosa klänning, rosa filt o givetvis rosa kråsbyxor  vilken sagolik lycka.

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis moster! Fantastisk nyhet och jag kan tänka mig hur du /ni kände det!

snart snart...

kram

2010-02-03 @ 22:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0