Söndagförmiddag då slappar vi

Söndag börjar med grötfrukost, juice och ett ägg.  Sedan har vi suttit vid var sitt databord - tiden går snabbt o helt plötsligt är klockan halv 11.

Per funderar på vad han ska göra med sin trasiga dator. Alternativen är köpa nya delar och låta den gå ett år till eller köpa en ny. Det första alt verkar bli lösningen, då kan den få gå ett år till o sedan vara reserv. Vi får se vad det blir.

Per har ont i ryggen efter sin stepp på halisen. Det är en stor blodutgjutning på ryggen i midjetrakten, och han har ont när han sitter. Jag skulle villja att han lät en läkare titta på det men det är inte aktuellt.

I  fredags va vi till BIrsta, Per skulle på MediaMarkt. Sedan till Birsta City, där träffade vi en massa för oss kända människor. Kalle o Biggan mötte vi i dörren när vi var på väg in, så vi blev kvar där ett tag o lät dom berätta om sin resa till Mexico.  Då kom lillebror Jan-Olov o hans fru Ingrid på väg ut från shoppingen.

På väg till fikat på Charm mötte vi Gary o Inger o ett av deras barnbarn.   Klart är att man kan fördriva en massa tid med att gå omkring o prata med människor. Det kan vara ganska kul o speciellt om man springer på någon som man inte sett på länge.

Kalle o Biggan följde med o fikade. Vi  fikar ofta på Charm när vi är i Birsta, Per faller nästan alltid för deras räkmackor,
även denna gång. Jag  bröt trenden o tog en wiener semla  den va jättegod.

På väg ut därifrån passerade vi Hemköp, varje gång säger Per   VI BEHÖVER INGET HÄR men givetvis har han fel.
Jag köpte ett nytt påslakan i satin, det visar sig att man ska sluta med dubbel sorten där så dom sålde ut dem för 300 kr istället för 700 givetvis blev jag TVINGAD att handla ett.  Det blev ett vitt med vitt mönster.  När jag ändå var på G så köpte jag ett stort underlakan i satin även de fick jag rabatt på istället för 300 blev det 180. Färgen på det blev våraktigt ljusgrönt
och så två ljusgröna örngott.  NU BLIR DET VÅR I SÄNGEN.

Men jag har ett problem......givetvis går det att lösa om man ser möjligheten som jag brukar säga.

Linneskåpet bågnar   jag handlar lite för mycket av dom här varorna.  Men jag funderar på att dela ut några till barnen.  Då blir det delad lycka.... jag tror inte att dom unnar sig den här typen av varor så ofta.

I går hade jag lite storkok på G.  Gjorde kallops, dillkött o till middag blev det Skomakarlåda.  Det är perfekt när man ändå är på gång att köra lite storkok o lägga i frysen. Bra att ha när man inte är så inspirerad av matlagning nån dag. O det händer.

Idag hoppas jag på en lång promenad, minst en timme i rask takt. Per har blivit riktig duktig på rask takt, men fortfarande surrar han om att det räcker med 3 ggr i veckan vilket inte jag samtycker till.

Jenny o Michel har tagit en liten minisemester o tillbringat helgen på torpet i Stavrebodarna.  Försökte att ringa till dom igår men fick SMS att hon hade så lite batteri så hon kunde inte svara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0