Lunchteater - Vart fan är vår tekniker och sedan blir det hockey.

Torsdag - Lunchteater. Det är ett trevligt och underhållande sätt att träffa gamla arbetskompisar. Idag var det två medelålders män som varvade vitsar med fin sång o musik. KLART bra.

Man börjar med att äte en helt vanlig lunch o sedan är det underhållning mellan 12-13.  Vi är ett gäng "Gamla" Teliadamer som har gjort förköp för 3-4 föreställnigar per säsong. 

Jag förundras dagligen va lätt det är att få dagarna att gå. Utan offertarbete, inga roliga kickar för att man fått hem en affär som man jobbat med ganska länge, inga  kundkontakter, inga krävande tjänsteresor tiden går ändå

Jag tror att det är av stor vikt att man fyller sin tid med olika saker,  blir man sittande hemma så är det lätt att man blir försoffad, tappar umgänge o blir allmänt down.

Det är absolut ingen brist på saker man kan göra, jag anser att de möjligen kan vara  kreativiteten som kanske inte räcker alla gånger men det är verkligen inte brist på "föremål".

Per får inte följa med på lunchteater så han har suttit o fördjupat sig i hur man bygger badrum. Det är NÄRA nu.  Även om jag verkligen ser fram emot ett nytt fräscht badrum så känns det lite gruvsamt ---- Man kan lätt fundera om man ska skippa duschningen i 2-3 veckor, gå tillbaka till 30-40 talet!!!!

Skämt åsido  vi får väl gå till grannen!!!  eller till vårt gemensamma relax rum längst upp i huset. Nog ordnar det sig.

Nu är det snart bara kvar att fatta beslutet om vilka färger det nya badrummet ska få.

I morgon kör vi kreativitet  vi åker till fjällen över helgen  Det om något ger kickar - frisk luft, skidor o en o annan öl.

Idag är det dax för en ny TIMRÅ match, hittills har det gått strålande,   Timrå leder med 3-1 i matcher mot HV. 

Tänk om dom avgör i kväll då är dom helt plötsligt i semifinal..........

Per han är ju inget idrotts fans så jag får titta på matchen på TV själv,  men det funkar det oxså . Vi har Telias digital TV o den har vi verkligen inte nyttjat för vad den kostar MEN  nu har jag under den här säsongen köpt 5-6 hockeymatcher 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0