Födelsedag, motion, umgänge o administration

Det är tisdag o solen skiner o även om det är mycket snö så visst är våren på G.

I söndags så va vi till Kurt med en blomma. Han har som jag sagt tidigare fyllt 70 år i fredags.  Det är fantastiskt snart är alla i ens omgivning mellan 60-75. Det verkar gammalt när man skriver det så här men det är kalla fakta.

Jag är glad över att det fortfarande finns vänner som ligger mellan 50-60. Tack Lena x2,  Ingrid o Annicka  för att ni finns o vill vara kompis med mig. Ja visst finns det fler som finns i ens närhet som är yngre, men dom som räknas att ingå i vänkretsen börjar bli lite väl till åren.......... där ingår man givetvis själv också.

Som sagt i söndags fick Kurt en blomma av oss i Antikrundan. Annbritt hade inhandlat en mycket vacker orkide. Det är blå blommor o enligt vår blomexpert så är det bara 2 sorters orkideer som är blå.  Vi kom oanmälda, men det gick bra ändå.

Nu är det ny vecka o nya möjligheter. Igår fick min kropp motion så den blev nöjd. Först 1 timmes rask promenad ca 5 km hem o duscha åt lunch o åkte o hälsade på min svägerska Britt.  Det är verkligen kul att åka till henna hon blir verkligt glad när man kommer. Tiden gick fort o helt plötsligt va kl över 4.

VI har alltid så mycket att prata om, det är fantastiskt med människor som man känt hela livet. När man träffas oavsett hur länge det är sen sist så känns det som att man fortsätter att prata där man slutade sist. Jag är så imponerad av Britt hon är verkligen tapper.

För 7 år sedan opererade hon sig för cancer i levern. Det va 1 år  efter det att hennes man Kent gått bort i samma sjuksom. Jag vet inte om man ska säga att detta är ett under men klart är att Britt har klarat detta jättebra. Även om man inte kan säga att hon är friskförklarad så funkar det ganska bra.

En stor bidragende del tror jag är att hon har en livsåskådning som gör att hon inte håller på o funderar på hur det ska bli utan lever för dagen o för det möjligheter som erbjuds. Detta är helt otroligt för innan Britt blev sjuk så hade hon inte så starkt psyke, men det verkar som att när hon stod inför faktum att hon drabbades både av en enorm sorg o bara året efter dessutom blev sjuk  DÅ fick hon krafter som man inte kan förstå.

Ett till faktum som kan bidra till hennes tillstånd är att direkt när hon fick veta att hon fått cancer så började hon äta Iscador ett hälsomedel som man ger cancerpatienter i Tyskland. Det är inget botemedel däremot stärker det imunförsvaret.  

Vi fikade o  pratade o hade allmänt trevligt jag har kunnat stanna lika många timmar till. Varje gång när jag åker hem därifrån så tänker jag att det inte ska bli så långt till nästa gång. Jag ska försöka hålla det.

På kvällen stärkte jag upp mig med ytterliggare motion i 1 timme. Va till Hälsohuset o körde Step, jättekul men ganska jobbigt.

Idag har jag varit samhällsnyttig o betalat för mig o Per. Det känns skönt när månadens räkningar är avklarade. Nordea har infört en ny Internet sida nu där man kan märka sina räkningar för att sedan kunna se hur mycket man betalar för exv tidningar, bil osv. Ganska kul det blir en liten egen bokföring.

OJ helt plötsligt märker jag att kl har blivit 13  vart tar tiden vägen för oss pensionärer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0