Björnrike - husvagn o skidor, både på längden o tvären

Vi åkte till Björnrike i fredags. Kanonfint väder man känner sig riktigt välkommen. Det är lite som att komma hem nu efter
12 säsonger här i fjällparadiset.

VIsst kan man ha åsikter om hur bra skidåkningen är här men det räcker för oss. Jag kan säga att efter mitt fall förra våren,
med skadat ledband som följd,  så åker jag mycket mer avvaktande. Det är märkligt hur mycket det psykologiska
 påverkar oss människor.

Fredag kväll besöker vi Björnrikegården för en fin middag, fondeu med 6 olika såser. Till det delade vi på en flaska vin.
 Det är  verkligt trevligt på Björnrikegården, och det är många som har insett det vi fick sitta i baren o vänta 45 min för
att få ett bord, men det är det värt.

I går lördag tog vi längdskidorna och åkte till Varggransstugan, där vi tog en mos o korv. Vädret var som på reklamfilm,
blå himmel o 3-4 grader varmt. Nu när vi upptäckt "vallningsbanden" så är inte vallningen nått problem längre.
Det är bara att åka. Underlaget funkar från +5 till - 18   kan det bli bättre. Skillnaden på att åka längd i förhållande till
slalom är att man använder hela kroppen man verkligen känner att man gör "nytta.
 











Vi gör en liten paus på väg till
Varggransstugan












Jag hade hoppats att jag skulle kunna kolla på hockeyn igår men tyvärr har vi inte kanal 5 här på campingen så det fick bli radio istället.
Det blir en match till för Timrå -HV i Jönköping, jag håller tummarna för Timrå, vinner dom är dom i det semifinal.

På kvällen kollade vi på Melodifestivalen, ganska många bra låtar. Tjejen som vann tycker jag är jättebra.
Vi avslutade lördagkvällen med en Wallander film. Den var ganska hemsk med flera mord, men det är som tur bara film.

Söndag, fortfarandet sol o blå himmel. Det har varit 10 gr kallt i natt men direkt när solen kommer så steg temperaturen till 4-5 plusgrader. 
Lunchen idag tog vi på hotellet, det är inte så ofta som vi går dit och anledningen är att det går inte att jämföra med Björnrikegården eftersom den är så mycket bättre.


På väg ner för pisten

Här har Per precis klivit av liften

Nu sitter vi o slappar innan vi ska börja med middagen. Det blir en enkel vardagsmeny, isterband o stuvad potatis. Men
det funkar bra vi åt ju fin middag i fredags. 

klockan är 17.30 o solen är precis på väg ner bakom Son fjället.  Imorgon tar vi en lugn förmiddag innan vi packar ihop
o drar hem.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0