Oförutsedda händelser kastar om planerna

Det är alltid lika kul att komma hem när man varit borta  det är nästan det bästa med att resa.
Per hade fixat fin middag o köpt blommor som välkomst present.

Igår åkte vi till stugan mitt på dagen  VÅR BRÖLLOPSDAG -   6 år har redan gått från den stora dagen i Wivstavarfs kapell.
Istället för att gå ut på restaurang  gjorde vi tillsammans en fin middag med fint vin  Det blev jättebra.

MEN   i går morse innan vi hade klivit upp ringer Jenny och berättar att Andreas ligger på sjukhus i Stockholm.

Ante och jag skildes åt på Arlanda  jag tog tåget hem till Timrå o Ante tog bussen in till City. Där träffade han sin kompis Albin o dom skulle planera för en hel helg i Storstan....

Antes premiär på Pub i London  sedan fick vi lära oss att man måste ha fyllt
18 år för att få vistas inne på en Pub

Sova skulle dom göra hos Marcus o Lina.  På natten mot lördag vaknar ANte o har jätteont i magen.  Enormt kraftiga magsmärtor  o trots att Ante har väldigt hög smärttröskel så var det i princip olidliga smärtor.  Dom väcker Marcus som helt teoretiskt ritar en karta på vilken väg man går till St Görans sjukhus  visserligen är det bara 500 meter men det är långt när man har jätteont.  Jag känner igen detta mycket teoretiska handlande från min fd man, mina barns far.

Marcus är jätterädd för sjukdommar o jag tror att det är det som gör att hans teoretiska sida  tar över honom, han som normalt är så omtänksam o gullig,   även den sidan  är ett arv från pappa.

Ante o Albin tar sig med kartans hjälp til sjukhuset där Ante direkt blir inlagd och får direkt dropp insatt.  Man tror att det är matförgiftning  eller kanske blindtarmen.
 Albin är hos ANte hela tiden o det är tydligen ingen trevlig syn Ante har jätteont o kräktes jättemycket.    Det blir morgon o nu kommer Marcus o är stöd för grabbarna.

På förmiddagen görs ett ultraljud o då konstaterades att han hade en kraftig inflamerad blindtarm  som krävde operation.
Natten mot idag opererades  han o det gick jättebra.  

Jenny som åkt bil ner under lördagen fick inte vara kvar på sjukhuset tills operationen skulle ske. Men som jag sa så det år det bara är 500 meter till Marcus lägenhet.

Klockan 4 i morse ringde Ante till Jenna o då var operationen över. 

Idag flyller Albin 17 år  och han som planerat i flera månader för att fira sin födelsedag på konsert med Bruce Springsteen på Stadion.  Men vi får se hur det blir  Albin vill inte gå på konserten om inte Ante kan följa med.

Men tydligen är det så med dagens utveckling så att även om Ante nu gjort en riktig operation, inget titthålsingrepp,  så verkar det som att han kommer att bli utskriven idag.  Snacka om  utveckling inom sjukvården, när jag opererade en vanlig blindtarmsoperation i  mitten av 50 talet fick jag ligga på sjukhus en vecka. Och nu får patienten gå hem samma dag, trots att det var en kraftig inflamerad blindtarm med stor riskt för att den skulle brista.

Helt plötsligt så känns det jättelänge sedan vi lämnade London o alla upplevelser. Det är detta som är livet. Du vet aldrig hur morgondagen kommer att bli. Alltid blir det en ny upplevelse, ibland är det dåligt väder och vissa dar skiner solen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0