Mormor och Britney Spears den 4 juni

Nu är det dax att skriva några rader efter ett långt uppehåll.

Det har känts rätt att göra en paus. Nu känns det som om livet leker, våren - sommaren är här o ALLT är helt sagolikt vackert.

Trot eller ej men idag ska jag, mormor o mitt barnbarn Andreas åka till Stockholm för att fortsätta till London i morgon.
Andreas är 18 år i slutet på juni. VI ska åka till London för att titta på Britney Spears den 4 juni, på mormors 62 års dag.
Visst är det fantastiskt,  Ante ringde mig en kväll i slutet av november o funderade på om jag ville följa med honom o titta
på den stora stjärnan.   Kan man annat än säga JAAA, hur många gånger i livet får man  en sån fråga?

Vi åker ner till Stockholm i  kväll o sover hos Marcus, som nyligen flyttat in i en ny lägenhet på Kungsholmen. Kanonbra  nu har vi ett ställe till att "kvarta" på när vi är på genomresa. Sedan tidigare har vi även Pers grabbar, Jens o Håkan, där o Håkan har ett litet extra rum i sin lilla studentlägenhet.

På förmiddagen i morgon så lyfter vi mot London. Idag när Ante ringde o funderade på om jag packat klart så sa ha följande: 
Visst känns det fantastiskt kul att du o jag ska åka  TÄNK mormor att det kanske inte blir så många fler tillfällen för dig o mig att göra nått sånt här tillsammans. Om jag nu börjar att jobba så kanske det är svårt att vi kan passa ihop ledigheterna.

Ja visst är det sant , Ante är så fantastiskt förståndig när det gäller den djupa delen, han tänker mycket känslomässigt o har så lätt att uttrycka sin känslor.

När vi hade bestämt den här resan ringde han mig efter 2 dar o funderade på om det kanske hade blivit fel när han frågade om vi skulle åka: Han  hade ju inte frågat om Per ville följa med.......... O då funderade han på om Per blev ledsen för att han inte fick frågan.  MITT enkla svar blev  Absolut inte Per ska inte med  Det här ska du o jag göra....  o nu är vi på väg.

Vi kommer hem på fredag den 5  då ska Ante stanna hos "morbror Marcus" för att på söndag gå o lyssna på Bruce Springsteen.   Det är verkligen till att kasta sig  bland kändisar.

Andreas kan  lyxa sig lite inför den här sommaren, han går hotell o restaurang linjen och nu har  han fått sommarjobb på Midlanda Golfen i kiosken o  ska jobba hela sommaren.
Inte nog med det han blev även erbjuden att jobba på Eon Arena i Restaurangen till hösten.

När han ringde o berättade om erbjudandet på Eon Arena så sa han  föjande: Visst är det väl fantastiskt att JAG får ett sånt erbjudande  JAG som inte trott att jag klarar av nått ......... Men o så fel han hade    o va stolt jag är som mormor

Nu ska jag packa klart o förbereda mig för en fantastiskt resa .......

Ni som vet lika


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag kan bara hålla med om att de känns grymt roligt att ni gör denna resa tillsammmans och att Andreas tog initativ till detta. Vill natutligtvis också tillägga att jag är en mycket stolt mamma över hur bra Andreas har startat sitt arbetsliv :)

Hoppas att ni får några underbara dagar tillsammans i London. Mängder av kramar!!!

2009-06-02 @ 11:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0