Examen o tid hos frissan

Idag ska det vara sommar, barnen går ut skolan, dom lite mer vuxna ungarna tar studenten MEN vart är solen o värmen.
Vi blev kraftigt lurade för ett par veckor sedan  då det var högsommarvärme o helt underbart i naturen.

Idag hänger det regn i luften o även om solen gör tappra försök så är det inte lätt att tränga igenom.

Efter ett antal veckor med en helt gräslig frisyr så har jag kommit till dagen D då jag hade tid hos Eva-Lena frissan som är med i GoKväll o fixar fina frisyrer.  Jag beställde tid i mars o fick tiden idag den 12 juni. Normalt går jag hos en annan tjej på den friseringen men fick för mig att det skulle vara kul att testa Eva-Lena. 

Den sista veckan har jag sett ut som ett mindre spöke, så upplever jag själv det. Mitt hår med så mycket vilja alla lockar som tar över kommandot o lägger sig precis där det vill om inte klippningen bestämmer hur det ska vara.  För att inte tala om färgen som i princip gått över till nått i stil med ljus morotsfärg.

Nu är jag klippt  och fått färg på lockarna.  Eva- Lena tyckte att jag skulle fortsätta med mitt tidigare  val, nått åt koppar mahogny  ( så har det hetat tidigare)  med lite ljusa inslag i slingorna.

Hon klippte upp det på hjässan men sparade lite i nacken  där hon tyckte att lockarna skulle få bestämma. 

När jag nu ändå kostade på mig så fick hon även plocka ögonbrynen o färga dem. 

Jag känner mig klart nöjd o mannen i mitt liv tyckte att det blev jättebra. Dessutom tyckte Ante att jag blev jättefin och då känner man sig nöjd när tuffa tonåringar ger beröm. Nu är det så med Ante att han har inte den tuffa attityden mot mormor,  så  jag hade inte förväntat mig nått annat utan att han skulle ge en komplimang.

Nästa riktigt GLADA händelse idag.  Ante kom till oss och visade sitt betyg, efter första året på gymnasiet. VILKEN överraskning Ante som verkligen INTE bjudit till i högstadiet kom nu och visar upp 2 G o resten av betygen var VG. Kan man annat än som mormor bli stolt. Vilken enorm vändning det har skett i hans liv, helt plötsligt så får han jättemycket beröm o får hela tiden ett erkännande på att han är duktig och att han duger som han är. Som ni förstår så lyste hela hans ansiktet av stolthet , dessutom så säger han: o jag som inte har trott att jag ska fixa nått i den här stilen.

Ante går Hotell o Restaurang linjen o det passar honom jättebra. Han blev erbjuden sommarjobb hela sommarlovet på Golfrestaurangen på Midlanda  o är givetvis överlycklig över det. Det är ju inte lätt idag att hitta ett sommarjobb och får man tag i nått så är det oftast bara 3 veckor.

Det har varit en mycket bra vecka. Det mesta har gått över förväntan. Per jobbar på i vårt nya badrum. MEN oj så många moment det är  dessutom gör han verkligen inget utan att det är perfekt.
 
Nu har vi valt väggbeklädnaden, i duschen så blir det ljus turkos glas mosaik på väggarna och svart o grå mosaik på golvet. med två lodräta bårder av golv mosaiken på väggarna.

På badrummets övriga väggar blir det vitt kakel med svagt grå meleringar och svar-grått klinker golv. Även i badrummet kommer vi att ha lodräta bårder av duschens golvmosaik.

Det känns som ett bra beslut o jag ser verkligen fram emot att vi kan duscha i vårt egna badrum. De senaste 2 månaderna har vi gått upp i relaxen här i huset när vi har kännt oss allt för "inpyrda".

Igår fick jag även chansen att vara lite småbarns "farmor". Min brorson Henrik hade behov av barnpassning till lilla Loke.
O då blir jag så jätteglad, det är så underbart med småfolk.  Den här killen är ett riktigt charmtroll på 3 år. Han talar helt rent och är mycket allert på det mesta. Han är verkligt med om vad som händer omkring honom.

En liten rolig kommentar från igår. Loke o jag tittar ut genom fönstret då kommer en Toyota körande. "En sån har farfar säger Loke Den är Blå. Har du sett den.   Jaa svarar jag,  du vet Loke att din farfar det är min bror, jag är farfars syster.

NEEJ svarar Loke  det kan du väl inte vara   Farfar han är ju jättestor o han kan köra motorcykel också.  I  den här åldern är det bara storleken som gör ålder  Loke tyckte att jag som är så liten kan orimligtvis vara syster med farfar.

Visst är det gulligt.  Här kommer en bild på lilla Loke som utseende mässigt är en kopia av sin far och även av sin farfar när han var liten. Dessutom är hans personlighet en kopia från Henrik, pappan. Man riktigt ser vilken riktig karl han kommer att bli.



Nu ska jag packa lite kläder, imorgon åker vi till Gnesta 10 mil söder om Stockholm för att fira Pers brorson Calle som tagit studenten.  På hemvägen åker vi via Björnrike o hämtar hem husvagnen, så vi har lite extra sovplatser uppe i stugan över sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0