En liten sammanfattning av vår Londonresa

Nu när turbulensen kring Andreas lagt sig o han är fit for fight igen så tänkte jag berätta lite om vår turne till London.
 
Först kanske jag ska nämna att Ante o ALbin kom iväg på Bruce Springsteen konsterten trots att  Ante blev opererad på natten mot igår.  Det är helt otroligt  han blev utskriven från sjukhuset  vid 12 tiden igår  o fick tillåtelse av läkaren att gå på konserten. 

Trött men otroligt glad  så åkte dom iväg till Stadion o  bad att få sitta i handikap avgränsningen o det gick hur bra som helst  Trots uppståndelsen så blev det ett lyckat slut o Albin fick en ganska bra födelsedag ändå.


Nu är det dax för oss att lämna Sundsvall, vi tog tåget till Stockholm o sov hos Marcus.

TIll London äventyret. Vi åkte i tisdags o kom till London vid 2 tiden på eftermiddan. Checkad in på hotellet o drog direkt ut på "byn".   Nu var det extra spännande för Ante  hur skulle mormor agera  skulle han få dricka öl i hennes sällskap.

Naturligtvis måste man inse verkligheten även om man inte kanske godkänner det vardagsmässigt. Vi gick o skulle äta en sen lunch  In på en Pub o jag beställde Lasange o varsin öl.  Funkade hur bra som helst.



Då va den spärren öppnad o Ante tyckte att mormor är "ganska" frän trots hennes normalt hårda principer.

Efter att vi stärkt oss med lunchen så började vi gå för att få en liten bild av omgivningarna. Vi bodde i Paddington området.  Det va sagolikt vackert väder o hur skönt som helst att bara flanera. O flanera gjorde vi verkligen  vi gick i stort sett hela tiden i 5 timmar  det blev mer än 12 km och  vi hann se mycket . Fram mot eftermiddagen så fylldes Hyde Park o Green Park med massor av människor som satt o tog en öl eller delade på en flaska vin.

Ante har ont i fötterna o valde att gå i strumlästen

Vi var ner o tittade på "tant drottningens hus"  men vi såg henne inte däremot alla vackra blommor i parken utanför hennes  "lilla stuga"





















Det är kul när man inser att dom små barnbarnen växer upp o blir mer o mer vuxna  Dessutom blir man lätt imponerad när dom även visar intresse för att se på sevärdheter, fina gamla hus och  kända byggnader.

Vi köpte reskort så det va bara att hoppa på tunnelbanan eller en dubbeldäckare när man kände för det. När Per o jag reser o kommer till storstäder så brukar vi ta en tur med en sightseeing buss för att få en bild av den stad man är i.  Nu kom Ante o jag på ett nästan lika bra sätt men mycket billigare Vi hoppade på en dubbeldäckare o lät den ta oss dit den va på väg  sedan hoppade vi av på nått ställe o såg oss rund där för at sedan ta en ny busstur. Klart bra o billigt. Dessutom kan du föja med på  kartan vart  du är om du kollar på displayen som hela tiden talar om nästa stop.

Ja visst kan man se ut som en riktig hårding men skenet bedrar  Mjukare kille får man leta efter. Inte skäms Ante för att var ute med mormor varken på våra promenader i stan eller när vi kom till konserten  på O2. Han talar ogenerat om för vem som frågar att han är på semester med mormor   -- inget konstigt med det.



Här har vi Tover Bridge i bakgrunden  vi har precis gått över den o på väg mot London Bridge 

    
 På den här bilden är jag så rädd så för säkerhets skull så blundar jag  Vi är i en av Londons mest
besökta turistattraktion  Ett enormt pariser hjul som byggdes till milleniumskiftet för att turisterna skulle få
en chans att se stan från ovan. Det blev så enormt populärt att den givetvis blev kvar o folk köar ständigt för
att få en tur.  Det är stora glas kupoler som tar ca 10-12 personer som går jättesakta runt en axel- FÖr mig
gick det bra när jag fick sitta men när Ante skulle ha upp mig för att vi skulle ta kort då kändes det inte bra. Hur
ologiskt som helst  faran borde vara lika stor sittande som stående...


Nere på marken igen  med pariserhjulet i bakgrunden. Hjulet ligger på andra sidan Themsen snett från Big Ben


 


    

















Här står Ante och jag på Tidens MITTPUNKT Greenwich  Om det är nån som inte vet så är det från den här punkten som hela världens tid ställs  Ni ser där våra fötter möts där är den "rätta tiden".   Det här var en verkligt vacker plats med fin utsikt över Dockland  o där ligger den konserthall som vi sedan skulle besöka på kvällen för resans höjdpunkt.

          

Taket på O2  en jättebyggnad som är byggd i samma stil som Globen men mycket större. Här fanns 20 restauranger o tivoli  under samma tak  dessutom en Arena som tar
20 000 besökare.

O där såg vi Britney Spears













När Britney kom fram på scenen  då säger Ante mormor  känn på mitt hjärta vad det slår och det gjorde det verkligen
Jag som inte hade några stora förväntningar på den här kvällen  blev helt hänförd  HUR kan man kosta på så mycket 
det va helt otroligt  dansare jonglörer akrobater o så givetvis Britney

Enligt vad tidningarna skriver så är detta den mest påkostade konsert genom tiderna   o det märktes verkligen 
Sedan så är det underbart att få känna stämningen o inse att även om man kommit upp i åren så visst kan man
dela feelingen med tonåringarna   Det är häftigt , fin pop o enormt bra scenframträdande.

En höjdar kväll.

Jag är överlycklig för att jag fick chansen att göra detta med Ante. Dessutom var det hans idé.  Jag hoppas att jag får chansen vid  fler tillfällen. Det är verkligen utvecklande  o dessutom kommer man varandra så nära. Även om Ante o jag har en mycket nära relation så blir det annorlunda att åka på en sån här tripp.

Och extra glad blir jag när man hör att det inte är bara jag som tycker att det är en fin kille. När Jenny var på sjukhuset igår för att Ante skulle skrivas ut  så låg det en gammal tant i sängen bredvid honom. Hon sa vid mist 10 tillfällen att det var den finaste kille hon träffat.  För givetvis hade han visat den enormt sociala sidan som han har. Han hade vid ett antal tillfällen frågat hur hon mådde och undrat hur länge hon skulle vara där o verkligen brytt sig om henne. O vilken tant faller inte för det....

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nu är sonen ÄNTLIGEN hemma igen och jag känner mig glad och lugn :)

2009-06-08 @ 19:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0