Ett steg i utvecklingen

Trot eller ej ...  men jag har faktiskt  lyckats göra några små ändringar i Bloggen  ALLDELES SJÄLV   utan konsultens hjälp.
Jag har läst o försökt förstå    det fanns en sida med frågor o svar  o då bestämde jag mig JAG TESTAR blir det fel så
är det väl bara att börja om från början.
Jag gick in i programmeringsmallen o gjorde mina små ändringar och  DET LYCKADES 
Det blev en ny bakgrunds färg   Texten blev större   men från det till att få  till en lite roligare sida  är steget långt
Jag tror jag får vända mig till konsultens barn,  altså ett av mina bonus barn. Jens  är en fena på detta jag ska ta 
upp problemet med honom när vi träffas till helgen.

Jens o Håkan fyller nämligen 26 år den 26 januari. Per o jag ska åka ner till Stockholm. Hur vi ska förflyttas oss de 40 milen är ännu inte bestämt men på nått sätt blir det. 
Jag tror att vi kommer att bo hos Håkan o Ebba  dom har ett litet extra rum i sin studentlägenhet. Det blir på golvet på en uppblåsbar extra säng .... men det kan vara kul att testa. Kan jämföras med när Per o jag sov i "baracken" för första gången. Då va bädden 80 cm bred 5 cm tjock , vi  låg på den bädden på golvet ....två personer  ...MEN då va vi verkligen nykära och den typen av så kraftig närkontakt med så hårt underlag  är inte att rekommendera när båda passerat 60.

Både Jens o Håkan bor i Stockholm,  Jens tillsammans med Ida  och Håkan tillsammans med Ebba  alla fyra studerar.
Tvillingar som grabbarna är, så bor dom bara ca 100 meter från varandra. Helt otroligt att båda fick studentbostad så nära varandra.

Nu är även Marcus på väg ner till Stockholm. Han har sökt jobb på SEB och blivit erbjuden tjänsten. Det återstår lite löneförhandlingar  och går det vägen där så är det bara att försöka hitta ett boende. Där kan man säga att finanskrisen har haft något positivt med sig, priserna på bostadsrätter har om inte sänkts så har dom stannat upp.

Av de 4 barnen så är det nu bara Jenny som bor kvar i Sundsvall, men även hon tillbringar stora delar av sin arbetstid i Stockholm.  Vi får se hur länge hon blir kvar här, men så länge Andreas går i skolan så kan man vara ganska lugn  .. tror jag.

Det är helt fantastiskt att som förälder  se hur världen öppnar sig för ungarna. Tiden bara rusar iväg o helt plötslligt är dom vuxna med en utveckling som än så länge bara går uppåt. Per o jag  känner oss verkligen stolta, hittills så är det tveklöst Jenny som gjort den största bedriften. Från dåligt betald undersköterska till dagens karriär  och det på så kort tid. Vilken tur att hon inte tog mamma på orden o läste till sjuksköterska.  


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för kommentaren om bedriften, de glädjer att läsa:) Vill oxå tillägga att jag blir kvar i Sundsvall ett bra tag till

2009-01-28 @ 12:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0