Välkommen till Norrland vi har massor av snö

O va vackert. Helt vitt o hur mycket snö som helst. Det har kommit nästan 40 cm mjuk fin snö. Den är alldeles vit o just nu helt orörd, inga djur eller människor har förstört snöytan. Dessutom lyser solen just nu.

Vy från vårt fönster ner mot fjärden


Lillstugan vackert inbäddad i den vita snön

I morse när vi vaknade här i stugan i Höga Kusten var det 17 gr kallt och det hade slutat att snöa.

När Per började med frukosten o precis hade tänt en brasa i kaminen så blev det strömavbrott på en fas. Han fick på med kläderna o pulsa ner till huvudsäkringen som sitter på en stolpe i tomtgränsen o byta säkring. Bums så va strömmen tillbaka o vi kunde andas ut.  Det är inte så kul om strömmen blir borta allt för länge när det är så kallt även om vi kan elda i kaminen.

Vi va ut på en biltur igår till Ullånger, man kan lugnt  säga att det va inte så klokt. Men vi hade missat att tanka när vi passerade Härnösand så det fanns inte så många alternativ. Lyckligtvis tog vi oss både dit o tillbaka helskinnade men
givetvis hade det varit bättre att vänta tills idag. Det är kul att det alltid är så lätt av vara klok i efterhand.

jag har tagit några bilder så ni får se hur vackert det är ute i Naturen.

Jag har varit ut o startat bilen, den startade snällt trots kylan

Idag lägger Per golv i vårt sovrum, det blir jättefint.

Tänk va bra att man gift sig med en man som kan nästan allt. Detta är inget skämt, Per är oförskämt duktig på det mesta.
Omgivningen kallar honom  för konsulten, o då kan man säga att det är en konsult med mycket brett register. Nog  med skryt om mannen i mitt liv.

Jag har ont i ryggen idag förstod inte i morse varför men när vi började prata om gårdagen insåg jag anledningen. Jag skottade två spår uppför vår långa backe för att vi överhuvudtaget skulle ta oss upp. Igår tyckte jag att det va jättebra kondis träning men idag tycker jag inte det va så lysande. Det är bättre att träna konditon på  annat sätt.

Kommentarer
Postat av: Nippertippan

Fina bilder...visst är det väl vacker här i Norr :-)och man får ju lite ont i ryggen av att skotta...men bra träning är det ändå...

2009-02-09 @ 15:55:59
URL: http://blogg.aftonbladet.se/27900/
Postat av: Kreativa tankar

Tack för det. Vi måste alla gemensamt sälja vår vackra natur. Norrland behöver all reklam som går att få.

Turismen kan bidra med massor av pengar o det behövs särskilt i vårt inland.

2009-02-09 @ 15:58:42
URL: http://norasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0