Rotmos o fläsklägg -visst hörs det rejält

Dagen börjar i renlighetens tecken.
Tvättstugan kl 0700 finns en hel del fördelar med det. Man kommer upp tidigt
och det blir en lång dag men en hel del möjligheter.
Klar i tvättstugan vid halv 10 då var det manglat o den torra tvätten från tumlaren viken.

Klockan halv 11 hade jag tid på  sjukhuset, hudavdelningen. Åtgärdat en fläck på näsan. Det kan man göra med
kylningen numera snabbt, kallt o förhoppningsvis fungerar det. Nu ser det ut som en mindre brännskada men det ska försvinna inom nån dag.

Per hade samtidigt tid hos sin tandläkare, så det blev verkligen effektivt o miljövänligt. En resa - en bil.

När jag va klar på sjukhuset tog jag en promenad ner till City-Grossen och handlade. Dom har fantastiskt fin
kött i alla olika valörer, dessutom till mycket bra priser.  Jag handlade kalvkött för att göra dillkött, fläskkotletter, kalvlever, det va länge sedan jag gjorde leverstuvning men nu ska det bli.  Jag köpte även kålrötter och fläsklägg, för att kunna göra rotmos o  fläsklägg. 

Nu har vi avsmakat middagen o det blev bra. Vi bjöd  in Ann-Britt o Uno och Yngve o Birgitta , jag tror det blev uppskattat. Tänk va bra det är nu när man är ledig på vardagar, då kan man bjuda hem någon på vanlig husmanskost mitt i veckan.

Jag har fått låna mitt lilla fyrbenta barnbarn. Han heter Ossi o är en liten jättegullig hund. Han ska vara hos oss till fredag.  Det blir några extra promenader o det är bara bra 

Det känns som det har varit en bra dag. Va skönt att få vara så här hemskt rejäl.  Massor av planer för bra husmanskost.
O en till fördel när man har storhandlat som jag gjort idag. Man får en massa tid gratis när maten väl är klar.  Behöver inte ödsla den med att springa o handla varje dag.   Ser fram emot morgondagens leverstuvning  jag tror Per ska få göra den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0