Hemma på Örnen igen

Tänk va tur det är att det finns bilar, bensin o vägar. Hur snabbt som helst förflyttar man sig från ort till ort. Va tungt det måste ha varit för människor förr i tiden. Att förflytta sig 10mil tog en hel evighet nu tar det 50 minuter. Nu när vägarna dessutom är fint plogade o inte som det va i söndags.

Vi vaknade till en vacker morgon vid Norafjärden, 14 gr kallt, kritvitt snötäcke o DESSUTOM så sken solen. Vad kan man mer begära, givetvis vill man ha varmt inne o det har vi och man förstärka det med en brasa i kaminen.  Underbart att kliva upp och ta frukosten i sin egen takt. Jag säger som Margareta S säger nästan varje gång man träffar henne efter det att hon lämnat sitt arbete för det underbara livet med lön men slipper arbeta: Tänk va skönt att inte behöva packa väskan inga flyg att passa o inte hellre några telefonmöten som kräver uppmärksamhet.

När jag skriver det här om arbete slår det mig att: Törs man skriva så att man tycker det är underbart att bara vara ledig. Jag beslutar mig för att det är helt OK efter att ha gett företaget hur mycket tid och tankar som helst under ett helt yrkesverksamt liv  DÅ är det OK att säga att man tycker man har fått en högvinst.

Däremot är det givet att för dom som fortfarande är i aktiv arbetsålder o INTE får ett arbete Då kan man uppleva det mycket frustrerande. Men till er som till hör gruppen arbetslösa, vill jag säga Det löser sig alltid på ett eller annat sätt. Det kanske inte direkt blir det jobb som du förväntar dig men det kanske är nått att börja med.

Min svägerska har kämpat på med arbetslöshet, tillfälliga jobb, arbetslös igen MEN nu har hon fått ett fast jobb och är jätteglad för det.

Nu ska vi vara hemma nån dag, ska ta hand om vårt lilla fyrbenta barnbarn Ozzy. Det är perfekt för då kan man inte undvika promenaderna, det blir ett måste.   Jag har fuskat nu i flera dar men i morgon ska jag till Hälsohuset på Qigong och ett träningspass.

I morse hörde vi på lokalradion att dom hade en tävling där man skulle skicka in vackra bilder. Jag tog på kläderna o ut på altanen o tog några vackra motiv i morgonsolen. SKickade bilderna till SR.se/lokalradion o bums hör vi Magnus Leijon säga  nu fick jag två vackra bilder från Norafjärden.  Direkt ringer telefonen  det är Berit L som lyssnat på radion o hört namnen på oss. Visst är det fantastiskt med dagens teknik. 

Jag går ut på altanen knäpper några bilder  bums kan jag se dem i kameran. Inte nog med det man flyttar snabbt över dem i datorn o med vindens sus blåser dom upp i en radionstudio o så hör man detta i etern.
 
Vvi som levt de senaste 50 -60 åren har verkligen fått vara med om en utveckling som är helt otrolig.
Jag bifogar bilden som jag skickade till lokalradion. Säg inte annat än att det är vackert med vinter.


Jag tycker att den här bilden borde vinna!!!! Men det finns många
vackra platser så vi får se hur det går.


Kommentarer
Postat av: DagStjärnan

Vilken vacker bild. =)



BS:

Ja då förstår jag att den dagen är speciell för dig. =)

Får hålla alla tummar nu då för att du inte blir trött denna gången. Tihii.



Önskar dig redan nu en trevlig resa.



Kram

2009-02-10 @ 15:03:45
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24803/
Postat av: Annemarie

Vilken kanonbild!

När får Du veta om Du vann?

2009-02-13 @ 10:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0