Fettisdag ----- blir det en royalisternas dag

Underbart  äntligen får dom varandra. Royalist som jag är, kan man inte va annat än glad en dag som denna.

Vaknar upp med en massa spekulationer i media.   Är det en tidningsanka eller är det verklighet .O visst var det rätt spekulationer den här gången. Expressen  får nu ta åt sig äran att det va dom som kom med den stora nyheten.

Tisdagen den 24 februari, Fettisdag,  troligen kommer semlan i bakgrunden av denna stora nyhet ,Victoria får sin Daniel. Det är verkligen saga över detta. Daniel från lilla Ockelbo,   ett samhälle som lite lever kvar i gamla  tiden. När vi åker till Sandviken brukar vi nästan alltid ta den vägen över Ockelbo. Det är ett fint gammalt brukssamhälle där man riktigt känner atmosfären från gamla tiders bruksamhälle.  Tänka sig där har vår kronprinsessa hittat sin drömprins. Inte undra på att folket i byn är stolta.  Dessutom får han nu bli prins också , undra varför han inte får titeln hertig av Gästrikland. Troligen därför att det är prinsessan Madelein som är hertiginna av Gästrikland då kanske det inte funkar med Daniel som hertig där ,  rena spekulationer från min sida.

Per o jag delar detta intresse för den svenska monarkin. Per är nu extra stolt för att Daniel och han kommer från samma landskap.  Undra just om dom kommer att ha liljekonvaljer , Gästriklands landskapsblomma, i brukbuketten.



Så här vackert är det i Gästrikland, Bilden är tagen försommaren 2008
det är Vitsip

Jag känner mig riktigt upprymd, det här behöver vi i Sverige. Nått positivt att se fram emot  i dessa neddragningens tider.
Bröllop försommaren 2010, undra om man ska boka ett hotellrum redan nu???

Tillbaka till verkligheten. Idag har jag lunchat med Zara, hon ska gifta sig på fredag med sin Linus.  O vad underbart för dom, dom gifter sig ute i det fria i Njurunda. Hoppas att det inte blir för kallt, men det kommer att gå relativt snabbt eftersom det blir en borgerlig vigsel.  På måndag åker dom på sin bröllopsresa till Thailand.
Zara är en mycket trevlig tjej som jag jobbad med mina sista år på Telia.

All denna kärlek idag har gjort mig helt förvirrad. Jag skulle koka bruna bönor  satte på dem på spisen med vatten o slog på plattan. Hlet plötsligt säger Per  ja middagen den har du helt misslyckats med  Bönerna har brunnit fast i botten på kastrullen. Det är bara att förflytta dem till soppåsen.  Nu får jag tänka om, Per erbjuder sig att fixa middagen. Troligen tycker han att jag är så förvirrad så han törs inte ge mig en ny chans.

VI tänker om  Givetvis kan man inte äta bruna bönor en dag som denna. Vi tar fram en bit oxfile ur frysen  o lyxar till med en flaska fint rött vin.  Tänk va bra det är med kärlek när den är som bäst, nu får vi oxfile på en tisdag.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Hejsan!



Du ska ha tack för den gulliga hälsn. Jag tror att dem flesta är för denna förlovning o bröllopet. Vi måste också ha saker att glädjas åt. Det går inte att bara tänka på det tråkiga jämt.



Må så gott o många kramizar!

2009-02-24 @ 22:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0