En kall morgon blir en vacker dag

I morse var det 10 gr kallt på höjden i  Timrå. I Bergeforsen var det 22   helt otroligt att det kan skilja så mycket på 8 km.
Det är hög klar luft o dessutom skiner solen, kan man önska sig en bättre vinterdag.

Det är onsdag o jag har mitt långa träningspass. Vi börjar kl 0800 med en rask promenad , där även Per och Ozzy följer med , bort till Hälsohuset, ca 2 km , där vänder Per o hunden  och går hem,  jag går in för att fortsätta träna. Först kör vi ett Qigong pass i lite väl en timme sedan är det Pace i 1 1/2 då börjar man känna av att man har en kropp. Jag avslutar med att gå raskt hem till Örnen o o va underbart att duscha efter det här arbetspasset.


Det här är det lilla barnbarnet Ozzy  Är han inte vacker så säg?

Vad ska man göra resten av dagen?  Ja exv blogga lite både skriva o läsa andras inlägg.   Per scannar in gamla dia bilder o är mycket upptagen av detta. Han blandar det med sitt konsultuppdrag som rör VA anläggningen i stugan.

I kväll ska Marcus komma på middag, Jenny o Ante blev även bjudna med tackade nej.   Jag tänkte bjuda på fläskkotletter,  hemgjord potatismos och gröna ärter.  Jag tror inte att den yngre generationen gör hemgjord potatismos särskilt ofta så förhoppningsvis blir det uppskattat.  

I morgon ska Marcus o hans tjej Lina åka till Frankrike för att åka skidor. Blir kul för Lina som aldrig tidigare varit utomlands.

Micha, Jennys man,  är fortfarande i USA på turné med en hårdrocksgrupp som jag inte kan stava till  men jag tror dom heter .....Meshuggah (är ett progressive/math metalband från Umeå) o va bra det är med Google man chansar på ett ord o så får man frågan om man menar det osv o då blev det helt plötsligt rätt. Deras turne slultar omkr 22 febr.

Nu ska jag börja planera middagen o sedan åka in till stan o hämta Marcus. Han tillhör gruppen som vägrar att åka buss och då får man bjuda till om man vill att han ska komma o hälsa på o det vill jag


Kommentarer
Postat av: annicalh

Hej Megan



Vad jattekul att du har borjat blogga. Det passar sakert dig som hand i handske och vi vanner far vara nar dig varje dag. Det ser verkigen fint ut uppe i stugan, jag aven vintern ar underbar. I dag har jag valdig hemlangtan och da kanns det trostande att fa vara nar dig (via din blogg).Langtar tills vi ses hos Maggan.

Manga kramar Annica

2009-02-15 @ 05:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0