Kul med besök, idag kom min bror o svägerska

Det är underbart med sommaren då kan man träffas o bara umgås utan att det ska vara en massa förberedelser.
 
I går ringde Hasse min bror o funderade på vad vi hade för planer för den här veckan. Det är hans sista semestervecka för den här sommaren och dom funderade på om vi kunde träffas. Kom i morgon sa jag även om inte Per är hemma så kan vi väl umgås.

Jag som fixade natten ensam i stugan vaknade i morse på ett strålande humör. Det kändes som att jag fick lägga en triumf till samlingen av erfarenheter.

Efter frukosten tog jag min dagliga Power Walk i 40 minuter, vilket innebär att man går så fort så att man nästan är på G att springa. Dessutom ska armarna vara mycket aktiva. Då får man upp flåset o hjärtat får köra på högfart. Hem o duscha så hann jag inte så mycket mer innan dagens gäster kom.

Dom va 3 st, Hasse och hans fru Ann och sedan hade dom med sig en liten söt Labrador dam på 15 veckor. Kul med en liten hundtjej för dom ett bra sätt att komma ut i friska luften utan att man känner att man måste motionera. Det gör sig självt.

Dom blev kvar till 5 tiden då hade vi hunnit med att fika o äta. Kul för mig att jag fick matsällskap. Hasse var extra nöjd med förrätten som var matjesill med tillsatser.

Resten av dagen har jag inte gjort så mycket suttit vid datorn o givetvis har jag kollat på dagens händelser på den kungliga sidan. Ännu en förlovning. Det är underbart med kärlek oavsett hos vem den slår till. Nu har man massor att se fram emot flera trevliga TV -bröllop.
 
Kvällskaffe blev jag bjuden på hos "tillfälliga grannen". Syrran o svåger står med sin husvagn på grannens tomt. Vi blev väldigt djupa över kaffekoppen. Vi hade en livlig diskussion om livet, vad som händer sedan och om man kan få nån kontakt med dom som gått över till den andra sidan.
 
Jag har en helt klar uppfattning om att på nått sätt så lever själen vidare kanske i en liten hund eller katt.
 
Det är skönt med den här typen av funderingar INGEN kan säga att den eller den åsikten är rätt för i detta ämne finns ännu ingen fasit.

Nu blev jag väldigt djup men varför inte.
 
Nu kryper jag ner i min ensamma säng imorgon natt blir det bättre då är Per hemma.
 
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0