Fest, Fest o Fest o så lite arbete emellanåt

Två veckor av augusti har nu sprungit förbi.  Tiden går fort när man är lycklig, det säger Britt Olsson o jag får verkligen hålla med henne.
Även om regnet öser ner o man inte kan sticka näsan utanför dörren så är det bara att inse att tiden den går ändå.  Det är bara att acceptera och istället  försöka fylla tidsluckorna så mycket som möjligt.

Vad gör man nu som ledig friherrinna. Hur får man dagarna att gå .......  Man gör dom till FEST och det är verkligen inte svårt när det är sommar o människor runt omkring en är också lediga.  Det är alltid kul att ta ett glas vin när solen skiner o ännu trevligare om man är några fler än jag o mannen.  

Missförstå nu inte den kommentaren  visst är det mysigt att vara bara två o slappa framför brasan eller på altanen i solnedgången. Men inte alltid på tu man hand det är alltid upplyftande för alla parter att träffa dom som står en nära.


                   Här tar vi ett glas vin på nya altanen  Det är Annemarie Gösta o jag  Per står bakom kameran  


I  veckan så hade vi fest med Filmklubben i Långskog. Det var Berit o Kjell som fixade o vi träffades i Berits stuga.
Vi o Smedbergs tog med oss husvagnarna  så det blev en liten campingutflykt
En jättetrevlig eftermiddag o kväll.  Jättegod mat, dryck o fin sommartårta. 



VI har samlats för eftermiddagskaffe med god tårta på nötmarängbotten, marzansås o givetvis jordgubbar  Det var mycket s tor o GOD  så hela tårtan gick åt Jag vet inte om värdinnan hade räknat med det men hon får väl se det som ett mycket gott betyg


Det verkar som om damerna är rädd at dom inte ska hinna med o viss risk
kan man alltid räkna med





Visst är Per söt i hatten  fullt redo att kasta sig in i tävlingen. Nu är han
ju ingen tävlingsmännsika  MEN man ska aldrig sluta tro på under
Han o Berit vann hela slaget .....





Kurt satsar på pilkastning
Han prickade tavlan men vi var flera
bla jag som istället riktade in oss på
gäststugan



Värden kramar om värdinnan jag tror att dom var nöjda med att middagen var avklarad.
Nu får dom tid att njuta av ett glas vin eller två Det hade vi andra redan påbörjat
En av fördelarna med att vara gäst man bara kan vara Det mesta ordnar sig


Per åter hemma i stugan  Jag tycker att både blomman o han är söt
även om Per ser lite tilltuffsad ut så här dagen efter
Det är inte lätt att vara MAN, konsult o hantverkare o däremellan så ska man
hinna med att vara trevlig på fest också.

Under tiden som vi varit på Slaget i Långskog så hade vi fått gäster. Jens, Håkan o hans nya tjej Marie hade kommit upp till Nora på natten mot fredagen. 

Helt perfekt Håkan o Marie tog komandot i köket, Vi fick vara gäster i vårt eget hem, Dom stod för lunch o middag från fredag till söndag lunch,  Marie är kock o det har smittat av sig på ny käre Håkan så han blir bara bätte o bättre
som biträdande kökschef.

Jag funderar på vad som kommer att serveras: Det blev grillat rakt igenom både för o varmrätt. Jätte god lördagsmiddag givetvis fick vi även en fin 'dessert.

Måndag o en ny vecka med nya möjligheter. Idag har vi varit riktigt duktiga vi har krattat jord o sått gräs, målat på altanen  o plockat undan en massa skräp.  Lite städning blev det oxså.

Nu är vi hemma på Örnen  I morgon ska jag packa för min årliga fjällvandring vi åker på onsdag morgon. Per får stanna hemma o ur sitt enorma förråd av kunskaper skall han välja snickarens den här veckan.Han  hjälper Anne-Britt o Uno med att bygga ett uterum.  Förhoppningsvis är det klart i september då Anne-Britt har lovat att vi ska ha Surströmming där för Antikrundan 

Du som läser min blogg kan väl hålla lite tummar för oss att vi får en lyckad vandring o inte så mycket regn.

Även om det aldrig är vädret det är fel på utan kläderna  Men det underlättar om solen visar sig nån gång emellanåt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0