En kul dag i Nora Prata Prata Prata o så lite mat

Skymningen faller över Nora. Lotta i ALlsång på Liseberg kör just avskedssången, Låt hjärtat va me Jag är ensam i stugan för första gången sedan vi började bygga här. Jag känner mig jätteduktig som nu ska testa detta att sova här själv. Kan tyckas tramsigt, men även om jag har en tuff framtoning så är jag ganska harig på en massa småsaker. Idag har vi haft gäster i stort sett hela dagen. Mina två svägerskor Britt o Hjördis har varit här på besök. Dom kom vid 12 tiden o åkte hem strax efter kl 18. När dom åkte så fick Per åka med dom hem till Örnen, hans ska vara snickare hos Strindlunds i morgon. Dom håller på att resa balkarna för ett nytt uterum. Jag o mina gäster har verkligen pratat det är underbart att få sitta o verkligen gå igenom det mesta som man gemensamt är berörd av. Släkten gemensamma vänner o gemensamma bekanta från gamla tider. Oj va vi har pratat. Det blir en tidig kväll för mig jag tror att jag ska lägga mig o lösa Sudoko Jag har ett antal eftersom vi får tidningen för 3 dar på måndag. I morgon kommer Annmarie o Gösta hit upp till sin husvagn Dessutom tror jag att Hasse o Ann kommer upp över dagen. Jag började att måla lite ute på stolparna igår jag kanske gör det klart imorgon. Det finns alltid nått att göra bara man tar tag i sig själv. Innan vi fick besök så hann Per o jag med en träningsrunda Och sedan hade jag ett telefonmöte med fjällkompisarna. Tänk va man helt plötsligt tycker att det är märkvärdigt när man jobbade så var många timmar per vecka vikna för telefonmöten. Det är iallafall bra att den tjänsten finns Vi hann gå igenom allt som vi ska ha med oss i kläder o mat ja vi har lite sprit också. På onsdag till veckan så bär det av på vår årliga vandring. Det är nu 22 gången vi går Vi har hunnit avverkat ett stort antal mil o sett massor av vackra platser. Sanningen att säga så har vi även haft mycket dåligt väder MEN sedan vi började att vandra i Lapplands fjällen så har vädret varit på vår sida. Årets vandring blir från Tärnasjöstugan till Hemavan en vandring på ca 45 km gansa lagomt på 3 dar. Vi åker bil till Hemavan o sedan helikopter till Tärnasjöstugan o sedan får apostlahästarna ta oss tillbaka till bilen. Nu känner jag mig mogen för sängen Håll tummarna att jag somnar o inte ligger vaken o funderar på att jag är ensam. JAG TROR på att det kommer att funka .....

Kommentarer
Postat av: Marcus

Satt och skrattade åt din status uppdatering på Facebook igår. Tyckte det var lite sött att du var orolig för att sova själv! =)



Men det gick givetvis alldeles utmärkt!

2009-08-11 @ 10:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0