Backa bandet - tillbaka till fjällen o Påskfirandet

Igår när jag skrev om vår Påskhelg i fjällen så var jag troligen en del förvirrad eller nått annat som distraherade mig.

Jag insåg på kvällen när jag pratade i telefon med Marcus att jag hade döpt om Jims syster till Petra --- Jag vet mycket väl att hon heter Paula.  Dessutom glömde jag att lägga in lite bilder från de fina Påskdagarna.

Nu tänkte jag bättra på det o visa lite bilder på hur det är att vara på vintercamping alla Caravan Club. Det här med den Clubben tycker jag inte riktigt om  när alla ska umgås med alla.  Men man är väl inte sämre än man kan ändra sig.

Sedan 3 år tillbaka så har man träffats o ätit gemensam middag på Långfredagen. Vi hoppade över det, turligt nog skulle Marcus komma på besök o vi skulle fira hans födelsedag en dag i efterskott.  Men enligt "rykten" så hade det varit så trevligt så...

En grej som jag o Per däremot tycker är mycket trevlig det är att på Påsklördag så träffas vi på sen lunch ute på gatan. Vår granne,   Mia o Håkan, har flera år bjudit på räkmackor ute i det fria. Mia o Håkan dom har stor familj 5 barn varav dom yngsta är tvillingar 4 år. Trots det så tycker inte Mia det är nått problem för henne att göra räkmackor till 30-40 personer. Jag o syrran har föreslagit att vi ska hjälpa till men Mia vill fixa själv.  Undra just när hon vilar....... dessutom är hon ALLTID glad o sprudlande.

Nu tycker jag vi tar lite blider o låter bilderna berätta  om Påsken 09 i Björnrike



Klart för middag på skärtorsdagen i vår vagn  Annemarie o Gösta är gäster
Tallrikarna är ännu tomma men dom fick mat .




Dom verkar inte så glada men skenet bedrar 
Det blev öl i glasen  o då blev det bättre




Långfredagsförmiddag, Marcus o hans tjej Lina har kommit för att åka
bräda i backen




Klart för födelsedagsmiddag, det ser ut som jag fått en smäll på vänster öga men så var inte fallet 
ibland ljuger kameran eller hur är det man säger  


Påsklördag


Det här är vår granne Mia hos henne är allt bara möjligheter
Någon äter inte räkor då fixar Mia  varma mackor istället



Här är det långbord ute mellan vagnarna  o räkmackor till alla


Påskdagens förmiddag


Visst är det vackert med en porlande vårbäck
Det ger så mycket hopp om framtiden
Bilden är tagen på en promenad
runt i området, snett ovanför "hotellet"




Pigga Pensionärer  efter att ha gått i stora backar i 1 timme
Oj va varmt det blev




Påskdagen till lunch,  bjuder vi igen tillsammans med grannarna mittemot
Det blev våfflor i 3 dubbeljärn
Vi gräddade säkert 50 -60 st   inga problem solen sken o
humöret va på topp


Annandag Påsk


 Middag hos Viklunds, Det är Jim o Paula som fixat middagen 
Jättegod mat o en mycket trevlig kväll


 

Karin o jag har satt oss till bords
   Tobias,  hans fru Anna och Paula kollar så att Jim skär köttet på rätt ledd.
O visst gjorde han det  Han är en suverän kock

Per är duktik med kameran men tyvärr hade han inte knäppt några kort på Bert o Karins barnbarn
Wilmer  3 år o Lova  6 mån  två riktiga små charmtroll.

En mycket fin avslutning på en strålande helg

Kommentarer
Postat av: Annica

Vad härligt det ser ut med fjällhelg i husvagnen. Visst är det väl typiskt att man ska umgås bara för att man har husvagn. Det tycker jag är avigsidan med campinglivet. Ni ser ut att ha trevligt i alla fall. Längtar efter att träffa dig, ser fram mot i morgonkväll när vi ses hos Berit.

Kram Annica

2009-04-20 @ 18:50:17
Postat av: Erik Bengtzon

Fick en hälsing häromdagen från Er då Ni var i fällen. Fick Din bloggadress från Gunnel igårkväll.

Bra skrivet om livet! Ha en skön vår och sommar, här nere har det både gränskat och flera vårblommar har slagit ut.

Trädgårdsarbetet är i full gång.

Hälsningar Erik

2009-04-22 @ 08:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0