Testat ett nytt recept på ICAs saffransbullar

Det är torsdag o en helt vanlig dag för oss som tillhör den lyckligt lottade gruppen av människor som har betalt utan att gå till jobbet - avtalspensionär heter det.  För dig som inte tillhör min exklusiva grupp kan jag bara säga  Det är helt fantastiskt. Det är inte för att göra någon annan avundsjuk som jag säger det men man får faktiskt nypa sig i armen lite då o då för att inse att det är verklighet.

Idag har jag faktiskt varit lite aktiv med hemsysslor.   Jag tror jag fick inspiration när jag läste Annicas inlägg på Facebook. 
Annica är en frisk fläkt på Telia o en kompis till mig. I går skrev hon att hon skulle säga upp vännerna på FB för det va så många som skrev om hur duktig dom va med städ o bakning,  Jag får fortsätta va kompis med henna för jag har inte skrivit att jag städat o bakat.  MEN nu tänker jag göra det - men jag väljer att skriva här i bloggen istället.

Om du inte har bakat saffransbullar så titta i ICAs reklamblad så fanns det ett bra recept på bullar inte lussekatter men nästan.   Det stod att det skulle bli 45 st men jag snikade till mig 65  o dom blev inte små.



Efter bullbaket blev det middagsfunderingar. Jag hade köttfärs i kylen som måste göras nått av. Per kom med idén om att gör Skomakarlåda fast lite falsk Sagt o gjort  det fick bli så, o eftersom vi visste att vi skulle få kaffegäster på eftermiddagen så beslutade vi att även gästerna får prova min falska Skomakarlåda.

Vanliga pannbiffar, stek massor av lök o gör en fin potatismos med smör.  Jag lade upp biffarna i en form o fyllde på med mos o lök Det såg faktiskt riktigt proffsigt ut.  



Det blev lite väl tilltaget så detta är över blir lunch på lördag

 
Middagen o kaffet är överstökat  Nu är det lite småprat som gäller 

En bra dag med lite hushållssysslor o umgänge med trevliga vänner. Vad kan man mer begära en helt vanlig torsdag.

I morgon ska jag försöka fortsätta va lite huslig, putsa fönster o sätta upp andra gardiner. När det är klart så är det bara att plocka fram stakarna  o vips så väntar vi på julen. 

På söndag är det första advent och då ska jag enligt traditionen gå i kyrkan. Jag tror det blir Ljustorp Det är Tonys födelsedag så det passar bra att samtidigt tända ljus hos honom. Samtidigt får jag tända för pappa som skulle ha fyllt år i dag 24 o hos Britt som skulle fyllt år den 25.

 
Att vi redan kommit till den 24 november det har inte Vädret förstått så idag har vi haft 6 gr varmt undra om det är klimatförändringar eller helt enkelt har han där uppe inte hunnit med att det snart är december månad.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0