Julbord på IKEA en vanlig onsdageftermiddag.

Julbord på IKEA. 
Neej vi har inte köpt nytt bord till jul utan vi har varit o ätit Julbord på  IKEA:s restaurang.

Det finns många alternativ till julbord den här tiden på året. Man ska ju vara med i tiden o vill man det just nu så är det IKEA julbord som är inne  o då speciellt bland oss som kommit en bit över 50. Ja nu ska jag inte vara sån men inte var det många skälar som kunde säga att dom tillhörde medelåldern.

Vi va 11 personer som samlades för att ha en trevlig eftermiddag ihop. Var, När o Hur man träffas är inte det viktigaste utan det är att man kommer till skott o träffs. 

Samtalsämnet för dagen - ja vad va det?  Det behöver inte finnas en Agenda  det funkar bra ändå. Vi umgicks under ett par timmar och som jag sagt en massa gånger tidigare Det är det som är det viktiga. Att man dessutom kan passa på att äta försämrar inte tillvaron.

Jag tyckte att det va ett bra julbord för den lilla pengen av 100 kr, Vad kan man begära. Det fanns det som ska finnas och det smakade bra tyckte jag men det tyckte inte samtliga i vår lilla grupp.

Nu har vi provat på det o är den erfarenheten rikare. Tänk att det går inte en dag i livet utan att man får en ny erfarenhet.

Efter maten åkte vi till Ann-Britt o Uno för att damerna skulle planera middagen till kommande Antikrunda. Den blir på lördag och det är vi 4 damer som står som kockar. Männen träffas hos Gösta under tiden som vi kockar o sedan kommer dom lite lagomt lulliga till dukat bord vi 18 tiden.

Jag avslutar dagens inlägg med att skicka en GRATTIS hälsning till alla Anders o Andreas,  ett extra stort grattis till mitt barnbarn Andreas. Stora kramar från mormor.


 

 


Kommentarer
Postat av: l

Vad bra att du gav ett omdöme om Ikeas julbord. Vi har tänkt åka di men blev fundersamma när det var så billigt. Att äta ett fullstort innan jul har vi avstått i många år. Smakar som godare när det är dags. Har man det här alternativet så blir det annat. Visst är väl det så att vad man än gör så finns det olika åsikter. En spännande del av livet. Tänk om vi tyckte lika vad tråkigt det skulle vara

2011-12-01 @ 09:48:56
URL: http://tankelek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0