GRATTIS till alla "pappor" idag på farsdag

Söndag den 13 november  

FARS DAG   GRATTIS till alla Pappor




November är en relativt tråkig månad även om just denna november varit ovanligt bra,  fina varma dagar o snön har lyst med sin frånvaro.

Jag tillhör dom som tycker att det alltid är roligt med att ha nått att fira - Givetvis ska vi fira alla pappor oavsett hur många negativa åsikter som framförs - Det är bara affärsmännens påhitt o tänk på alla dom som inte har nån pappa....
 
Ja visst finns det en massa sådana negativa bitar om man nu ska gräva efter sånt.... Men om vi håller oss till den positiva sidan av att ha nått att fira så visst är det underbart.

Man behöver inte springa o köpa dyra presenter  Det finns massor av saker som inte kostar pengar. En varm kram eller en blöt puss från ett litet barn. Eller man kan göra sig lite extra för till dagens middag.

Hör hos oss så tog vi alternativet en varm kram, sedan blev det en trevlig frukost Visserligen fick mannen fixa den men det gör han så gärna - tror jag.  Sedan fick han ett par nya skinnhandskar av mig Det blev uppskattat.  

O nu pågår middagsförberedelserna  Nu är det faktiskt jag som står för den uppgiften. Det blir riktigt gammaldags traditionell söndagsmiddag  Slottsstek med grönsaker  o  till dessert blir det ostkaka med saftsås  Visst hörs det rejält.....





Ha en skön söndageftermiddag  o passa på att njuta av varandra.

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Håller med, älskar att ha något att fira :) Gör liksom vardagen så mycket mysigare!

2011-11-13 @ 19:51:31
Postat av: Lisbeth

Vilket vacker bild men härliga färger. Den hade jag kunnat tänka mig att ge bort

2011-11-18 @ 16:51:54
URL: http://tankelek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0