Fredagslunch med fd arbetskamrater

Att förgylla dagen, är ett bra sätt när man tillhör ledighetsgruppen.

Varför inte en lunch med fd arbetskamrater. Bengt-Åke O är en man med många strängar på sin lyra.

Under ett antal år jobbade jag nära Bengt-Åke, o helt klart kan man säga att han är en mycket ovanlig man. Han är jätteduktig på att hålla kontakter både på nära håll o med dom som bor på andra orter i landet. Han skickar små sammanfattningar på varje årstid, vad som hänt o olika reseberättelser som han gjort under tiden som gått sedan vi senast hade kontakt.




 I onsdags var vi några som fick ett mail om fredagslunch. Alla kunde inte komma men vi blev 6 st.

Vi träffades på Två Tallar i Timrå vid ett tiden och åt dagens, MEN mest pratade vi.



 Det är helt underbart att prata gamla minnen, jobb, arbetskamrater och även andra händelser som man har gemensamt när man arbetat nära varandra i en massa år. Tiden springer iväg o vips så har man förverkat ett par timmar.

 Å det viktigaste som jag ser det, man har troligen påverkat sin egen person också som gör att man ser positivt på livet.
Även om man tycker att man gör det så ska man alltid vara öppen för andra vinklingar.

Tack Bengt Åke för att du kom till skott.

 Få se när nästa träff blir då är det 2012 o kanske vår.

Det blev inte så bra bilder jag var överambitiös när jag komprimerade  Men med god vilja ser man vilka som va med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0