En helg i Stockholm

Vi har varit på en förlängd weekend i Stockholm.

Per fyller år i mitten av november o vi kan nästan säga att vi nu har det som tradition att åka ner till Stockholm o fira hans födelsedag.

Vi startar på torsdag och åker ner till Knivsta där Anna, Pers syster, bor. Anna har lite dataproblem som Per tar hand om o samtidigt passar vi på att fira Anna som fyllde 60 i våras. Ja man kan lungt säga att vi är sent ute men bättre sent än aldrig.

Jag har med middagsmaten o lite vin, present köper vi i förbifarten i Uppsala.  Det blev lite som lyser upp tillvaron i ordets rätta bemärkelse. En ljuskula till fönstret o en fin ljusbricka som står på golvet som man fyller med ljus i olika färger.  Jag tror att det blev ett uppskattat besök.

Fredag åker vi in till storstan och söker reda på vart Andreas bor. Andreas mitt fina barnbarn som nu är 20 år har flyttat till Stockholm för att testa sina vingar. Han har nu varit där i 4-5 veckor o har jobb inom restaurangnäringen o det verkar som det löser sig på ett jättebra sätt. Tills vidare så hyra han ett rum hos sin "faster" och det känns jättebra.

Vi lunchar med Ante och ger honom "värdetid". Ante är en mycket social person och som i sitt inre är väldigt vuxen. Det är kul att umgås med honom o höra hans syn på tillvaron.

Kvällen är viken för Håkan o Jens med respektive. Vi är bjudna på middag hos dom och som alltid är det en perfekt 3 rätters där Jens o Elin stod för förrätten o Håkan o Marie för varmrätt o dessert. 

Lördag förmiddag åker vi vidare till Marcus o Lina.  Vi lunchar på Piren längst ut på Kungsholmen, jättefint läge o underbar mat.  

Nu  har det hunnit bli eftermiddag o Per o jag ska gå på Tyrol o se o höra Carola.  Kanonbra,  det var mycket bättre än jag hade kunnat föreställa mig. Carola tolkar Elvis o Barbara Streisand på ett fantastiskt sätt. En hyllning till hennes föräldrar som var stora fans av dessa två artister, showen håller på i två timmar inte en minut vila. Det va min present till Per som fyllde 63 i lördags.

Lite andrum o sedan är det dax för kvällens födelsedagsmiddag. Jag hade valt La Dame Noire via  "Book a table" på nätet 
Boka bord på La Dame Noire
Boka

La Dame Noire
Scheelegatan 3 Stockholm




Söndag förmiddag har Per tid hos vår personliga Naprapat Catarina som konstaterar att Per bör göra nått åt både axeln o benet Jag tror inte hon sa att han skulle byta ut dem men nått behöver han göra för att kunna gå som folk.

Hemma i Timrå på söndagkväll efter en mycket intensiv o lyckad helg med barn o barnbarn.

Jag förstår inte varför texten helt plötsligt blev lila men det ser ju ganska trevligt ut....







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0