Fjäll, stormvindar, GI mat och olika sätt att testa karaktären

Vi packar o drar till högre höjder. Där vinden tar tag i en så man verkligen får göra en kämpainsats för att inte lyfta.  Enligt prognoserna ska det blåsa 25 sek/m. Då är det en fördel att vara 1,5 meter över mark. Det är betydligt svårar för Per som närmar sig 2 m strecket.

Men det här med prognoser  det brukar inte stämma så jäkla bra  o i fjällvärlden är det verkligen på lokal nivå man måste spå väder. Undra om Jämtlänningarna har någon Saari .... den kloke mannen i Nikkaluokta.

Eftersom vi just nu testar våra karaktärs gränser o försöker att förbättra vårt sätt att äta ( kör GI metoden) så blir det en massa packning från matsidan.   Speciellt grädden tar stor plats  Visst är det fantastiskt med olika teorier
Kan någon tänka sig att man för 10-15 år sedan skulle säga  ÄT så mycket fet mat som möjligt så blir du smal o fin...........

Men dum som man är så går man på det mesta Egentligen handlar det om vilka som kan marknadsföra sig bäst. Just nu är det GI som har tagit tag i vår familj. Tro nu inte att vi går omkring o tror att vi ska bli smala som streck Nej  vi gör ett personligt test för att se hur långt man kan gå för att förändra sina vanor.

Jag har mycket svårt att se mig själv säga  Just nu äter jag inte "pärer"  Alla som känner mig lite närmare vet att det är en mycket viktig del av mitt middagsbord.  Men förnärvarande har jag inte tagit en potatis i min mun på 7 veckor.  Med det vill jag påstå att jag har bra karaktär.......  Sedan kan jag inte skryta med resultatet  det där med viktnedgång  MEN jag har hellre inte påstått att det kommer att blir så stor skillnad. Allt är relativt o i vårt fall just nu är det mest intressant att följa våra olika kurvor, det är vikt, BMI, procentuell fördelning, verkligt förändring ja allt du kan hitta i statistikens värld  Min  man verkligen älskar det här med att göra olika typer av kalkyler. 

En sak till som verkligen är värt att nämna  Jag har lätt för att gå fort det är samma sak som när jag talar orden ramlar på varandra    Min man tillhör inte den typen av personligheter han är mer eftertänksam o  stressar inte upp sig. När jag har lyckats med olika knep fått ut honom på promenader så har det verkligen gått i snigelfart. Men nu när vi samarbetar med den statistiska världen ( kurvorna som han sysslar med) så har han helt plötsligt,
ja jag skulle vilja säga helt osannolikt, ökat farten  Det är faktiskt så att jag i vissa lägen får be honom att sänka farten Lilla jag hinner inte med

Slutsatsen av dagens fundering är att VISST kan vi förändra oss  DET viktigaste av allt är att vi får rätt MÅLbild o hur får man rätt målbild  jo med rätta marknadsföringsmodeller.  Nu får jag ärligt erkänna att i den här frågan så är det min man som har varit den som gjort den största förändringen  Undra om det har att göra med att han är smidigare än mig  eller som det så fint heter mer följsam.........


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Undrar om du kan få samma fart på Per häruppe ;-)?

2011-03-03 @ 20:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0