Skidor, på längen, tvären, pricken och sedan kommer vi.....

Vilken skidfest från morgon till eftermiddag.

Återigen känner jag mig tvingad att påpeka att vi lever i en fantastisk informativ värld.

Här sitter man i djupa fjällvärlden o inte är det nått problem att följa alla sporthändelser oavsett vart dom utförs.
Dessutom faller man lätt för den informationen. 

Redan klockan 10 fick man bänka sig för Ferry o grabbarna. Skidskytte VM i Ryssland, skidskytte som är en helt fantastisk TV sport  nu blev det väl inte så bra om man ser ur Svenska ögon men  Lindström stack ut o gjorde ett bra lopp.

När den här skidfesten som sänds från Ryssland precis avslutats och man har fått en kopp kaffe så är det dax för nästa skidfest VM i Norge.

3 mil  damer  o vi håller alla tummar för Kalla.  Kalla gör ett bra lopp men tyvärr  så kommer hon inte på pallen  en fjärde plats efter ett mycket bra genomfört lopp. Haag blir 10 även det en bra prestation. MEN vad ska vi göra åt Norge, 4 placeringar bland de 10 bästa, helt sagolikt bra o som om inte det va nog  Johaug  formligen sprang fram i spåret.  Det är  nästan så att man tror att TV körde snabbspolning  men så va inte fallet.   Johaug  endast 22 år tar en storseger  o hela Norge jublar. Vilken folkfest.

Dagens sol får skina på Anja P som tog en första plats idag  jag hann inte riktigt med hennes lopp  men en första plats blev det.

Lunchen intas under 3 milens målgång.

Nästa VM lopp, damernas skidskytte sprint, Helena gör ett bra lopp men även hon hamnar på den dumma 4de platsen.

NU är det dax för Per o mig att göra vår insats för motionen.  Efter all denna TV sport kastar vi oss ut i längdspåret o åker 9 km  jag får säga att jag är mäkta inponerad Även i går åkte vi 9 km längd o båda dagarna får jag säga att Per varit riktigt duktig. 
 
Åter i husvagnen har vi gjort rätt för varsin öl, o den har vi precis avnjutit. Ölen passar inte riktigt in i GI programmet men man får inte bli helt styrd av det programmet.

I morgon är det den dax för landets största idrottshändelse Wasaloppet. Det måste man bara se o varje år grips jag av en enorm lust att någon gång i livet skulle man ha gjort denna historiska händelse MEN det blir väl inte av... Men det sägs ju att det är bra med drömmar .....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0