Skidolyckan i Vemdalen

Hur är det möjligt??

Det som inte ska kunna hända - Händer.

När vi hörde nyheterna i söndags om skidolyckan i Vemdalen Så grips man direkt av frågan varför?

Den här tjejen hade alla säkerhetsåtgärder o ändå sker det.

Jag kan inte låta bli att fundera över vad är det som gör att en sån här händelse får ett så tragiskt slut.

En tjej i sin bästa ålder Med massor av målbilder o en frisk syn på livet.  Duktig på skidor i o för sig på längdskidor men det brukar bidra till att man även är bra på utförsåkning.

Vi har varit i Vemdalsfjällen i 15 säsonger o under den tiden har det hänt 3 tragiska olyckor med barn - ungdommar.  Alla lika onaturliga, är livet förutbestämt?  Jag tror det.

Det känns extra svårt när allt ska vara som bäst o så händer en sån här overklig sak.

De här tre olyckorna har en sak gemensam  Dom skulle inte kunna ske o ändå så händer det.

Jag kände inte den här tjejen, o inte hellre hennes familj. Men man kan inte låta bli att bli engagerad, ledsen o nedstämd.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att familjen får kraft att lyfta sig o på sikt se framåt i livet.
Att dom har ork att tänka att dottern fick göra det hon älskade även om slutet blev så drastiskt.

Det här inlägget har inget i min blogg att göra egentligen MEN jag har känt sedan i söndags att jag måste skriva ner några rader.

Inget blir någonsin som förut för den här familjen  Men med min erfarenhet sä är jag helt övertygad om att man lär sig att leva med tomheten hur ont det än gör.

Jag skickar mina tankar till familjen o alla hennes vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0