Mars - kattens månad

Ja nu är våren här det tror vi i allafall.  Idag har det droppat från taken o man riktigt ser hur snödrivorna minskar.

Vad har jag inlett våren med?  

I måndags som visserligen tillhörde februari men det är ju rätt vecka ändå......  Då gjorde jag mitt första besök på ett kommunfullmäktigemöte.  Jaaa.... det va en upplevelse i sig  Kul att se hur det funkar i den politska världen.

Klart är att det kommer att bli fler besök................... Så här  på äldre dar tänkte jag utveckla mitt politiska intresse. Har gått med i FP Liberalerna, inte för att jag tänker bli nån heltidspolitiker men tveklöst finns det mycket roligt i detta. Jag som älskar att stå på motsatt sida  ..... undra just hur det kommer att utveckla sig  Tveklöst finns det risker    Jag med mitt lite väl häftig humör   men man kan också se det som en bra injektion som gör att blodet rinner snabbare.

Som en följd av mitt inträde på den politiska arenan har jag idag varit på en grundutbildning för nya kommunpolitiker  Fortfarande på en mycket låg nivå   jag ska vara ersättare för en person i en nämnd. Men oavsett nivå så bör man ha gått den här grundutbildningen som kommer att vara i 3 delar under mars månad.

Det här va en mjukstart på dagen med lite lagar o paragrafer. 

Direkt från den politiska världen till den mer harmoniska: typ själavårdande  

Britt hade sedan flera veckor bokat ett besök för några "fd Teliadamer"på  Himlabadet. 

Himlabadet i Sundsvall  ett mycket hårt kritiserat politiskt projekt  MEN  o så fantastiskt

Redan när man kommer till receptionen BLIR man glad.  Ett fantastiskt trevligt bemötande som dessutom visade sig finnas hos all personal som vi träffade på. Undra just vart dom fått sin utbildning.?

Har du inte gjort ett besök så GÖR DET det är värt varenda krona. 

Jag som har djupvattenskräck  blev direkt lugn  här kan man simma omkring i poolen som inte är djupare än 130 cm, passar mig perfekt.  Dessutom var det medströms så det va mycket enkelt att förflytta sig UTAN SKRÄCK för djupt vatten.

Eftersom vi va där idag tisdag så var Relaxen enbart för kvinnor fram till kl 14.00  Vi hade alla bubbelpooler o alla olika bastu varianter för oss själva  tillsammans med några andra damer

Sedan åt vi lunch  endast iklädda den badrock som man får när man löser in sig på Relaxen,

Eftersom detta föll oss alla i smaken så har vi beslutat att det här ska vi göra en gång i månaden.

Det finns  ett inneord bland våra yngre  som heter EGEN TID, o det här är precis det jag tror man menar när man talar  om egen tid.

Eftersom jag den senaste tiden har varit upphov till flera Facebook sidor som hetsar upp främst innevånare i Timrå så tänker jag nu börja marknadsföra Himlabadet på Facebook  upptäckt precis att dom har en egen sida.

Visst är det fantastiskt med dagens IT-utveckling, Det är enkelt att sprida budskap, marknadsföra sina olika projekt eller skapa debatter  ALLT utan att det kostar en massa pengar. 

Kom just på en fundering  undra om Facebook är nått för kommuner o landsting. Tänk va mycket pengar dom skulle spara istället för att lägga dom på dyra konsulter. Man kanske ska skicka ett tips till främst Landstinget.

Jag känner att MARS kommer att bli en mycket bra månad. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0