Att en torsdagslunch kan bli så trevlig

Igår kom vi hem från en vecka i Bydalsfjällen Bydalsfjällen 

Tänk att man kan njuta så enormt av att tränga in sig i en husvagn o bara vara........

Visserligen har vi inte bara varit lata, vi har motionerat en hel del  men ändå känns det som att man bara är..

Hur är man när man bara är?  jag man kanske gör ett ryck på skidor, man duschar när lusten faller på,
ibland händer det att man äter en bit mat.  Städning, tvätt o andra världsliga saker finns det mycket liten tid till

MEN det märkliga är att det går så bra ändå.

En dag tog vi en bil tur till Åre ca 9 mil, för att se vad som hänt där de senaste 5 åren. Å det är mycket det.
Det byggs så man nästan känner hur det rusar upp hus, snart finns det väl inte en enda liten obyggd markyta inne i centrum.  

Vi gjorde ett besök upp till Björnen, för att titta på det omtalade hotellet Copperhill. Vilken skapelse för dig som inte varit där  det är värt ett besök o vill man verkligen kosta på sig så kan jag mycket väl tänka mig att en natt där uppe i det blå måste kännas verkligt lyxigt.  

Vi stannade vid att äta lunch där  ja det va inte dagens lunch utan det va lunchen i tisdags.

Idag har vi varit på lunch hos min svägerska Hjördis. Det va Per och jag, Maggan o Staffan  o lilla Mathilde.

Hjördis tillhör samma "exklusiva" sort som mig  Vilket innebär att hon har mycket lätt för att prata . Om man till  detta blandar in Maggan så blir det en mycket aktiv konversation o framför allt massor av skratt.

Våra män fick chansen att göra sina röster hörda MEN dom tog den inte av någon märklig anledning.

Hjördis har flyttat till sin nya lägenhet under hösten 2010 och hon trivs som fisken i vattnet. Visst  är det underbart när människor tar ett beslut oavsett vad det är o så blir det jättebra. Man riktigt ser på henne hur bra hon mår.

Vi skulle komma på en enkel lunch, i min värld så ingår inte förrätt o dessert till det som jag kallar enkel lunch.  MEN mycket trevligt hade vi.

Det är underbart att träffa människor som man blir glad av. Det är det som förgyller vardagen. Dessutom kanske det  förlänger livet  det sägs ju att man lever längre om man skrattar. Den som lever får se......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0