Sista februariveckan.... Hur har den sett ut ???

Det är lördag o endast 3 dar kvar av Februari ... Helt plötsligt har vi töväder  efter all denna enorma kyla.
Idag har man kunnat se att det droppade från taken o vägarna var helt plötsligt nästan utan snö. Visst är naturen fantastisk - Ena dagen 30 grader kallt, nästa enorma snöfall o så helt plötsligt skiner solen o vi blir helt mållösa.

Jag tycker att vi kan jämföra detta med kvinnor, män eller barn  som lever i missär..Bara man ger dom ett litet strå av hopp så klamrar dom fast sig vid detta o blir ödmjuka o tar till sig allt av den lilla värme som bjuds.

Tur att det är mer ärligt med naturen  När solen lyser så  gör den det FÖR ALLA  som vill se  o ALLA som vill kan ta emot o känna den enorma värme som Solen ger till oss, som är här på den här märkliga planeten......

Tro nu inte att det har snurrat om för mig  ...ja  det kanske det har men jag tror inte det. Jag tycker bara att det är kul att göra jämförelser.

Om jag ska fortsätta att vara så här djup så måste jag nämna det som sker i Nord Afrika  Kan vi här uppe i kalla Norden förstå vad dessa människor går igenom. Tänk dig själv  att du blir så desperat att du går direkt mot kulsprutor o andra skjutjärn  utan att tveka det minsta. Det är det som man kan kalla för MOD.

Nu får vi verkligen hoppas att dom når sitt mål o får bort alla dessa gräsliga diktatorer Vi lever i modern tid som innebär att alla människor har rätt till ett värdigt liv.

Till oss här uppe i kalla Norden.Tänk va vi gör stora saker av det som inte är nått att ens nämna vid namn. Men allt är relativt  i vår skyddade värld så kan vi uppleva ett litet snöfall som rena katastrofen.

Idag har jag varit på mitt första Årsmöte med FP Timrå. Det är utvecklande att ha kommit in i politiken. Det finns mycket att lära om det kommunala styret o för att inte tala om den Landstingsvärld som vi har över oss.

Det finns hur mycket som helst att göra  Det är bara synd att det är svårt att få vanliga svensson att engagera sig i politik. Undra vad det är som skulle göra att man får en vändning på detta problem.

I vår lilla kommun så har vi massor av frågor som det stormar kring.  O här behöver man inte vara politisk aktiv för att starta olika åsiktsgrupper.

Vi ska ha en ny järnvägsdragning genom kommunen o HÄR har det verkligen gått heta känslor.  Jag startade en Facebook grupp med den här frågan o man blir nästan mörkrädd när man inser vad det är som styr våra åsikter.

Sedan har vi en kommande Regionindelning o där är det inte lika lätt att få vanliga svensson att aktiera sig. Frågan verkar vara för svår   det har ett känt politiker namn i Timrå redan sagt o nu är det nästan så jag kan hålla med fast ändå inte. Jag tror inte det bottnar i att vi vanliga inte förstår utan det är mer så att de flesta har så mycket att bry sig om i sin egen vardag så man vill inte fördjupa sig. Klart är att vi får en ny Regionindelning som ersätter nuvarande länsindelning oavsett om vi engagerar oss eller ej.

Eftersom jag nu har haft så många åsikter om olika saker så tänkte jag sluta med ett som jag tycker verkligt 
viktigt steg för ALLA ER som har ett heltidsarbete. TAG chansen o nyttja RUTavdraget  o få en betydligt bättre situation i ditt privatliv. LÅT någon komma hem o veckostäda hos dig  Det kostar nästan inget MEN det ger så mycket för familjefriden. DET ÄR INTE skämmigt att ta hjälp  Man kan inte mer än jobba heltid.
Det här är en fråga som jag tycker att vi kvinnor måste gå i första ledet för  Det är i första hand en kvinnofråga o VI MÅSTE lära oss att  detta är en möjlighet o inget problem. Låt grannen tycka vad han vill.

Nu ska jag njuta av lördagskvällen med en brasa i spisen o att mörkret har fallit utanför fönstret. o framför allt njuta av att VI HAR DET FÖRBANNAT BRA I VÅRT LAND.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0